HTML

Putz Patrik F1 - ppf1.blog.hu

Forma-1-ről mindenféle, de főleg technika.

A szerző a Sport Auto Magazin sportrovatának vezetője.

Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, iratkozz fel a Sport Auto Magazin facebook oldalára.



Legtöbb like

Utolsó kommentek

Blogroll

Craig Scarborough scarbsf1.wordpress.com

James Allen
jamesallenonf1.com

Joe Saward joesaward.wordpress.com

Simon István szaguldocirkusz.hu

Hunnylander hunnylander.wordpress.com

Farkas Péter (origo - Görbe Tükör)
origo.hu/cimkek/forma-1-gorbe-tukor

Kételyek a DRS bevezetésével kapcsolatban

2011.03.24. 22:40 Putz Patrik

Nem szeretem a sopánkodást, most mégis kicsit sopánkodni fogok. A DRS bevezetése nem olyan sima mint azt képzeltem, az FIA nem tartja a saját menetrendjét és ez szerintem nem jó.

Mi az DRS? Mi az az Előzési Zóna? Olvasd el az Aktív Hátsószárny használati utasítását és megtudod!

Figyelem! Az évadnyitó éppen az óraátállítás napjára esik, ha valaki ezt nem veszi figyelembe, könnyen lemaradhat a verseny elejéről! 

Amire kitalálták

Hogy az előzést elősegítse. Mégis lehet az edzéseken nyakra-főre használni. De minek? Webber tette fel a nyilvánvaló kérdést, hogy miért nem csak a versenyen, vagy (ha már be kell lőni a végáttételt) csak azon a szakaszon lehet használni, ahol majd a versenyen is használják. Egy plusz dolog, ami elvonja a versenyző figyelmét a valódi határon autózástól, bármiféle pozitívum nélkül. Ráadásul így a pályarekordok értéke is megkérdőjelezhető lesz. 

Amit ígértek

Előre leszögezték, hogy 600 méteres Előzési Zónával kezdenek, ami valószínűleg nem lesz pont elég, de inkább legyen nehezebb az előzés, mint túl könnyű, másrészt a második versenyen máris lehet növelni ezt a távot, ha túl kevésnek bizonyulna.

Ami a valóság

Még mielőtt egy métert is megtettek volna az autók, az FIA pánikszerűen megnövelte az Előzési Zónát. Az csak az egyik baj, hogy félredobták a konzervatív megközelítést és nem várták meg, hogy bármiféle tapasztalatot szerezhessenek a rendszer éles működésével kapcsolatban, a másik - és szerintem nagyobb - probléma, hogy az Előzési Zóna az utolsó kanyar előtt kezdődik. Így a mezőny nagyrésze egyszerre fogja a KERS és a DRS gombjait nyomkodni (már ha éppen nyomhatja a DRS-t), amint a kigyorsítás közben a hátsókerék tapadása eléri azt a szintet, hogy megbirkózik a plusz nyomatékkal és kevesebb leszorítóerővel.

Én megelégedtem volna egy félig sikerült DRS hatással az idénnyitón, mert a gumik amúgy is okoznak majd elég gondot a csapatoknak, nem hiszem, hogy híján leszünk az akciónak. De ha minden körben előzni fog valaki, az inkább szánalmasan mesterségesnek fog tűnni.

Egy kérdés a végére

A Mérőpontot a 14-es kanyar elé tették, a Zóna kezdete pedig a 15 és a 16-os kanyarok közé esik. De mi van akkor, ha olyan rongyosak már X gumijai, hogy a 14-es kanyarban még éppen mögötte haladó Y nemhogy a célegyenesbe érve, de már azt megelőzően körbeautózza? Akkor az elöl haladónak lesz DRS engedélye, a hátul jövő meg nézheti a hatékony távolodást...

10 komment

Címkék: f1 autó forma 1 formula 1 drs aktiv hatsoszarny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://ppf1.blog.hu/api/trackback/id/tr122769490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Apacs77 2011.03.24. 23:36:05

Én azt sem igazán értem, hogy miért nem a 13-as kanyar elé tették a mérési pontot. Ott szoktak a legközelebb lenni, ha valaki gyorsabb a másiknál de nem bír mellette elmenni, itt tuti közel van. Viszont a 16-os kanyarra senki nem fog ráfordulni kis szárnyal, KERS meg nagy valószínűséggel üres lesz mivel a rajtvonalnál töltődik. Izgalmas lenne az egész, ha kívűlről tudnánk, hogy kinek mennyi kerse maradt a kör végére...

Morgó Muki 2011.03.25. 11:38:24

Ez az egész állítható szárny egy vicc! Tavaly kitalálták az F-csatornát, ami egy remek ötlet. Erre az FIA azt mondta, hogy veszélyes, amiben van némi igazság, mert elengedte a kormányt, vagy a lábát mozgatta a pilóta. Ehelyett van állítható szárny, aminél jeleznek a pilótának, hogy nyomhatja a gombot, meg figyeljen a KERS kapcsolójára is. A gomb azon a kormányon van, amin már most is van kb. 20 kapcsoló. Ez nem ugyanolyan veszélyes? Legalább tiltanának be például a diffi állíthatását, mert azzal egyből 4 kapcsoló lekerülne a kormányról. Arról nem beszélve, hogy lehet ugyan sok előzés, de sokkal inkább az lesz, hogy ingáznak majd a versenyzők. Ehh... Nem nagyon tetszenek az idei szabálymódosítások. A jobban kopó gumi is komolytalan. Senki sem fogja tudni, hogy éppen ki hányadik. Megint lesz 6 kerékcsere és az utolsó körig nincs reális képed a verseny pillanatnyi állásáról.

RAH-66 2011.03.26. 17:39:04

Na a nagy szabályváltoztatások közepette, mintha semmi nem változott volna tavaly óta. Deja Vu érzésem van,mintha Abu Dhabiban lennénk 2010-ben kb. hasonló erősorrend...viszont a McLaren előtt le a kalappal, elképesztő mit produkáltak az utolsó hetekben.
Az első találgatások az RB "ál-KERS"-ével kapcsolatban, mát napvilágot is láttak James Allen-től...:)

vasgyuszi 2011.03.26. 20:06:51

Az megvan, hogy a Vettel gyerek a pole pozíciós körében nem is használta a KERS-t? Ìgy alázta a mezonyt...

RAH-66 2011.03.26. 20:55:00

@vasgyuszi:
Mert állítólag a Red Bullban nem is tárolódik a kinetikus energia, nincs akkumulátor, ugyanis. De ez csak boxutcai pletyka egyelőre...

RAH-66 2011.03.26. 21:00:10

@RAH-66:
Illetve a legutóbb már azt olvastam, hogy a boxutcában töltik fel, nem a fékezéskor rekuperálódik...lehet vmilyen. ultrakapacitású kondenzátort használnak...nemtudni.

RAH-66 2011.03.28. 10:35:18

Ja, amúgy a Macca új padlólemezéről (és kipufogóvezetéséről) mi a véleményetek? Egyszerű, és nagyszerű szerintem. (meg jól is mutat ezzel a fehér hőálló réteggel) Bár örömmel konstatáltam azt is, hogy a csapat a flexi első szárnyak terén is eredményt tud felmutatni, nem véletlenül mértek tehát szárnylapterhelést a buborékkal a télen.

Putz Patrik · http://ppf1.blog.hu 2011.03.31. 22:41:16

@RAH-66: lesz majd egy esélylatolgató még Malajzia előtt, abban írok majd a McLarenről.

Melchi Zadok 2011.04.25. 09:21:41

összességében ma már egyértelműnek tűnik: a DRS egy nagyon jó kis ötlet volt, jó, hogy meglépték.
süti beállítások módosítása