Nem szeretem a sopánkodást, most mégis kicsit sopánkodni fogok. A DRS bevezetése nem olyan sima mint azt képzeltem, az FIA nem tartja a saját menetrendjét és ez szerintem nem jó.
Mi az DRS? Mi az az Előzési Zóna? Olvasd el az Aktív Hátsószárny használati utasítását és megtudod!
Figyelem! Az évadnyitó éppen az óraátállítás napjára esik, ha valaki ezt nem veszi figyelembe, könnyen lemaradhat a verseny elejéről!
Amire kitalálták
Hogy az előzést elősegítse. Mégis lehet az edzéseken nyakra-főre használni. De minek? Webber tette fel a nyilvánvaló kérdést, hogy miért nem csak a versenyen, vagy (ha már be kell lőni a végáttételt) csak azon a szakaszon lehet használni, ahol majd a versenyen is használják. Egy plusz dolog, ami elvonja a versenyző figyelmét a valódi határon autózástól, bármiféle pozitívum nélkül. Ráadásul így a pályarekordok értéke is megkérdőjelezhető lesz.
Amit ígértek
Előre leszögezték, hogy 600 méteres Előzési Zónával kezdenek, ami valószínűleg nem lesz pont elég, de inkább legyen nehezebb az előzés, mint túl könnyű, másrészt a második versenyen máris lehet növelni ezt a távot, ha túl kevésnek bizonyulna.
Ami a valóság
Még mielőtt egy métert is megtettek volna az autók, az FIA pánikszerűen megnövelte az Előzési Zónát. Az csak az egyik baj, hogy félredobták a konzervatív megközelítést és nem várták meg, hogy bármiféle tapasztalatot szerezhessenek a rendszer éles működésével kapcsolatban, a másik - és szerintem nagyobb - probléma, hogy az Előzési Zóna az utolsó kanyar előtt kezdődik. Így a mezőny nagyrésze egyszerre fogja a KERS és a DRS gombjait nyomkodni (már ha éppen nyomhatja a DRS-t), amint a kigyorsítás közben a hátsókerék tapadása eléri azt a szintet, hogy megbirkózik a plusz nyomatékkal és kevesebb leszorítóerővel.
Én megelégedtem volna egy félig sikerült DRS hatással az idénnyitón, mert a gumik amúgy is okoznak majd elég gondot a csapatoknak, nem hiszem, hogy híján leszünk az akciónak. De ha minden körben előzni fog valaki, az inkább szánalmasan mesterségesnek fog tűnni.
Egy kérdés a végére
A Mérőpontot a 14-es kanyar elé tették, a Zóna kezdete pedig a 15 és a 16-os kanyarok közé esik. De mi van akkor, ha olyan rongyosak már X gumijai, hogy a 14-es kanyarban még éppen mögötte haladó Y nemhogy a célegyenesbe érve, de már azt megelőzően körbeautózza? Akkor az elöl haladónak lesz DRS engedélye, a hátul jövő meg nézheti a hatékony távolodást...
Utolsó kommentek