Az Aktív Hátsószárny, amely hivatalosan a Drag Reduction System (Légellenállás Csökkentő Rendszer) azaz DRS nevet viseli, vadonatúj dolog, és mint ilyen, nemcsak a nézőknek, de a versenyzőknek is néha magyarázatra szorul. Nézzük meg, hogyan is nézne ki a használati utasítása (ami nyilván a teljes F1 Versenyautó használati utasításnak mindössze egy fejezete lenne)...
A DRS nyitott állapotban (fotó: Williams)
F1 Versenyautó használati utasítás
Kedves Versenyző! Örömmel üdvözöljük az F1-es autók használói között és reméljük megelégedéssel használja majd versenyautóját.
(...)
86. fejezet
A DRS
Amennyiben Ön 2011-es évjáratú F1-es autót vezet, az DRS-sel van ellátva. A DRS a legfejlettebb technológián alapszik és megkönnyítheti az Ön számára a verseny közbeni előzést, hozzájárulva az Ön és a nézők elégedettségéhez.
Figyelem: Kérjük, mielőtt használná ezt az új funkciót, olvassa el figyelmesen az alábbi tájékoztatót. A gyártó elhárít minden felelősséget olyan üzemzavarral illetve balesettel kapcsolatban, amely a DRS nem rendeltetésszerű használatából adódik.
A DRS használata
A versenypályák 2011-ben Mérőponttal, illetve Előzési Zónával vannak ellátva. A Mérőpontot, illetve az Előzési Zóna elejét csík jelöli a pálya aszfaltozott felületén.
Amennyiben Ön a verseny időtartama alatt az Ön előtt haladó legközelebbi versenyautótól kevesebb, mint 1 másodpercre van lemaradva a Mérőpontnál mérve, jelzést kap, hogy az Előzési Zónában használhatja majd a DRS-t.
Figyelem: A DRS a verseny első két körében nem használható!
Az edzések és az időmérő ideje alatt a DRS korlátlanul használható.
Vigyázat! A DRS használata kanyarodás, illetve manőverezés közben balesetet okozhat. Kérjük minden esetben tartsa szem előtt, hogy a rendszer által biztosított légellenállás-csökkenés csökkentett leszorítórővel jár, amely a versenyautót instabillá teheti.
Aktiválás
A DRS-t a kormányon elhelyezett gombbal aktiválhatja, ekkor egy hidraulikus rendszer a hátsó szárny egy elemét olyan módon mozdítja el, hogy a légellenállás lecsökken, így Ön nagyobb végsebességre tehet szert az Előzési Zóna végéig.
Figyelem: az Előzési Zóna végét nem jelzi csík az aszfalton. A fékpedál lenyomásakor a DRS kikapcsol.
Vigyázat! A DRS használata fékezés közben balesetveszélyes! Bár a fékpedál lenyomásával a rendszer kikapcsol, javasoljuk, hogy Ön ezt megelőzően fejezze be a DRS használatát, mivel a leszorítóerő felépüléséhez kell néhány tizedmásodperc és enélkül az autó instabillá válhat!
A verseny közben, ha jelzést kapott, hogy a rendszer használatra engedélyezett, az Előzési Zónát jelző csíktól használhatja a DRS-t. Így Ön számára az előzési manőver könnyebbé válik.
Figyelem: a DRS használata nem garantálja a sikeres előzést. A gyártó elhárít minden felelősséget az eredménytelen előzési kísérletekkel, illetve elmaradt helyezésekkel kapcsolatban.
A DRS és a KERS egyidejű használata
A DRS és a KERS egyidejű használata nem korlátozott, Ön tehát nyugodtan kombinálhatja ezen rendszerek használatát, amennyiben ezt szükségesnek ítéli.
Figyelem: nem minden 2011-es specifikációjú versenyautó rendelkezik KERS-szel. Az Ön autójának leírásában szerepel, hogy ellátták-e KERS-szel. Amennyiben elbizonytalanodna, kérdezze versenymérnökét. A KERS használatáról a 93. fejezet ad felvilágosítást.
Frissítve 2011. március 25-én
Utolsó kommentek