HTML

Putz Patrik F1 - ppf1.blog.hu

Forma-1-ről mindenféle, de főleg technika.

A szerző a Sport Auto Magazin sportrovatának vezetője.

Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, iratkozz fel a Sport Auto Magazin facebook oldalára.



Legtöbb like

Utolsó kommentek

Blogroll

Craig Scarborough scarbsf1.wordpress.com

James Allen
jamesallenonf1.com

Joe Saward joesaward.wordpress.com

Simon István szaguldocirkusz.hu

Hunnylander hunnylander.wordpress.com

Farkas Péter (origo - Görbe Tükör)
origo.hu/cimkek/forma-1-gorbe-tukor

Használati Utasítás az Aktív Hátsószárnyhoz

2011.03.21. 19:10 Putz Patrik

Az Aktív Hátsószárny, amely hivatalosan a Drag Reduction System (Légellenállás Csökkentő Rendszer) azaz DRS nevet viseli, vadonatúj dolog, és mint ilyen, nemcsak a nézőknek, de a versenyzőknek is néha magyarázatra szorul. Nézzük meg, hogyan is nézne ki a használati utasítása (ami nyilván a teljes F1 Versenyautó használati utasításnak mindössze egy fejezete lenne)...


A DRS nyitott állapotban (fotó: Williams)

F1 Versenyautó használati utasítás

Kedves Versenyző! Örömmel üdvözöljük az F1-es autók használói között és reméljük megelégedéssel használja majd versenyautóját.

(...)

86. fejezet

A DRS

Amennyiben Ön 2011-es évjáratú F1-es autót vezet, az DRS-sel van ellátva. A DRS a legfejlettebb technológián alapszik és megkönnyítheti az Ön számára a verseny közbeni előzést, hozzájárulva az Ön és a nézők elégedettségéhez.

Figyelem: Kérjük, mielőtt használná ezt az új funkciót, olvassa el figyelmesen az alábbi tájékoztatót. A gyártó elhárít minden felelősséget olyan üzemzavarral illetve balesettel kapcsolatban, amely a DRS nem rendeltetésszerű használatából adódik.

A DRS használata

A versenypályák 2011-ben Mérőponttal, illetve Előzési Zónával vannak ellátva. A Mérőpontot, illetve az Előzési Zóna elejét csík jelöli a pálya aszfaltozott felületén.

Amennyiben Ön a verseny időtartama alatt az Ön előtt haladó legközelebbi versenyautótól kevesebb, mint 1 másodpercre van lemaradva a Mérőpontnál mérve, jelzést kap, hogy az Előzési Zónában használhatja majd a DRS-t. 

Figyelem: A DRS a verseny első két körében nem használható!
 

Az edzések és az időmérő ideje alatt a DRS korlátlanul használható.

Vigyázat! A DRS használata kanyarodás, illetve manőverezés közben balesetet okozhat. Kérjük minden esetben tartsa szem előtt, hogy a rendszer által biztosított légellenállás-csökkenés csökkentett leszorítórővel jár, amely a versenyautót instabillá teheti.

 

Aktiválás

A DRS-t a kormányon elhelyezett gombbal aktiválhatja, ekkor egy hidraulikus rendszer a hátsó szárny egy elemét olyan módon mozdítja el, hogy a légellenállás lecsökken, így Ön nagyobb végsebességre tehet szert az Előzési Zóna végéig.

Figyelem: az Előzési Zóna végét nem jelzi csík az aszfalton. A fékpedál lenyomásakor a DRS kikapcsol.
 

Vigyázat! A DRS használata fékezés közben balesetveszélyes! Bár a fékpedál lenyomásával a rendszer kikapcsol, javasoljuk, hogy Ön ezt megelőzően fejezze be a DRS használatát, mivel a leszorítóerő felépüléséhez kell néhány tizedmásodperc és enélkül az autó instabillá válhat!
 

A verseny közben, ha jelzést kapott, hogy a rendszer használatra engedélyezett, az Előzési Zónát jelző csíktól használhatja a DRS-t. Így Ön számára az előzési manőver könnyebbé válik.

Figyelem: a DRS használata nem garantálja a sikeres előzést. A gyártó elhárít minden felelősséget az eredménytelen előzési kísérletekkel, illetve elmaradt helyezésekkel kapcsolatban.

A DRS és a KERS egyidejű használata

A DRS és a KERS egyidejű használata nem korlátozott, Ön tehát nyugodtan kombinálhatja ezen rendszerek használatát, amennyiben ezt szükségesnek ítéli.

Figyelem: nem minden 2011-es specifikációjú versenyautó rendelkezik KERS-szel. Az Ön autójának leírásában szerepel, hogy ellátták-e KERS-szel. Amennyiben elbizonytalanodna, kérdezze versenymérnökét. A KERS használatáról a 93. fejezet ad felvilágosítást.

Frissítve 2011. március 25-én

5 komment

Címkék: f1 autó forma 1 formula 1 drs aktiv hatsoszarny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://ppf1.blog.hu/api/trackback/id/tr252759570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

korlat 2011.03.22. 07:13:38

végre egy mókás cikk f1 témában:)

analister 2011.03.22. 18:46:04

Informatív és még vicces is. Jó poszt, grat!

Morgó Muki 2011.03.24. 20:53:48

@Putz Patrik: Lesz szezon előtti esélylatolgatós posztod? Érdekelne a véleményed, meg a kommentelőké is. A posztjaidnak hála inkább olyanok írnának, akiknek értékelhető gondolataik vannak.

RAH-66 2011.03.24. 21:23:23

Véleményem szerint az elején elég nagy lesz az értetlenség, nézők, kommentátorok részéről mindenképp. Mivan ha kilép a zónából, de még mindig használja a DRS-t, és úgy előz, vissza kell adni a nyert pozíciót...? Szerintem még sok a nyitott kérdés. Jobbnak tartottam volna egy Push-to-Pass megoldást, mint anno a CART-ban, kétségtelen, hogy az kevésbé látványos, de egyértelműbb és biztonságosabb. (a KERS idén ha mindenki használja, már nem lesz igazán taktikai játék, hisz mindenki ugyanakkor igyekszik azt használni). Lehet megnő majd a ráfutásos balesetek száma...

Putz Patrik · http://ppf1.blog.hu 2011.03.24. 22:29:59

@korlat: @analister: Köszi!

@Morgó Muki: esélylatolgatásra nem szoktam vállalkozni, inkább hátradőlök és élvezem ha jó a meccs :)

@RAH-66: igen, most főleg kezd összekavarodni az egész, erről írtam is egy újabb posztot, 10 percen belül kint lesz.
süti beállítások módosítása