Mindenkiben felmerült a kérdés a spanyol futam alatt, hogy a két keményszettes etap alatt - amely összesen 37 kört kellett lefedjen -, a Ferrari miért hozta ki Alonsót mindössze tíz kör után gumicserére. Megvan a válasz, de semmi köze sincs a gumikopáshoz. Nézzük csak:
Elő a távcsöveket!
Alonso remek rajttal az élre vágott, de a kerékcseréknél Vettel és Hamilton meglógott előle. Viszont Webbert akármikor akarta kihozni a Red Bull (szám szerint a 10., a 19. és a 29. körben), a Ferrari valahogy éppen akkor hozta ki cserére Alonsót is. Az első nyilván lehet véletlen, a második is talán, de a harmadik cserénél a Red Bullnál gyanakodni kezdtek, hogy a Ferrari valamiként kilesi, hogy mikorra hívják ki Webbert. Ezért csináltak egy “kamu beszólítást” a 39. körre időzítve, amikor a teljes procedúrát végigjátszották a rádión (is), de végül mégsem hívták be Webbert, viszont a Ferrari már addigra megette a trükköt és kihívta Alonsót cserére - vesztére. Webber végül csak a 47. körben cserélt, amivel Alonsót könnyen átugrotta, de addigra már nemcsak Hamilton, de Button is messze előtte volt.
Ezek után Helmut Marko azt nyilatkozta, hogy a Ferrari feltörte és lehallgatja a rádióforgalmukat, ami lehet, hogy igaz, de az is lehet, hogy nem, és valami más jelenséget figyeltek meg, ami minden kerékcserét megbízhatóan előre jelez. Utóbbi pedig legális...
Utolsó kommentek