Miután minden csapat bemutatta az idei autóját, látszik, hogy igen innovatív lesz a szezon. Az elvesztett duplafedelű diffúzort megpróbálják másvalamivel helyettesíteni, csak meglegyen a szükséges leszorítóerő. De mivel semmit sem adnak ingyen, nézzük meg az eddig látott úttörő megoldások lehetséges buktatóit is.
Red Bull és Force India: fúvott diffúzor, a paldólemez szélén átvezetve


- Nagyobb leszorítóerő
- Hosszabb kipufogó, gyengébb motor
- Nehezen szerelhető
- Rontja a légáramlatot a diffúzor tetejéhez
Renault: elöl kivezetett kipufogó
- Nagyobb leszorítóerő a padlólemezen és a diffúzoron
- Árnyalatnyit jobban viseli majd a kocsi a szélárnyékban autózást
- A hosszú kipufogócső miatt valószínűleg gyengébb motor
- Jóval nagyobb hűtési igény (lásd az ábrán), nagyobb légellenállás
- Hővédelmet kell tenni számos helyre, és a padlólemez alja is hőálló kell legyen
- Nagyobb súly
- Komplikált megvalósítás, számos hibalehetőség
- Nehezen szerelhető, hozzáférhető alkatrészek
Fotók eredetije: f1fanatic.co.uk
McLaren: U alakú oldalszekrény
- Nagyobb leszorítóerő a beam wingen
- Nagyobb hűtőnyílást igényel a kerekek mögötti turbulens levegő miatt (lásd az ábrát. Baloldalon a tavalyi MP4-25, jobboldalon az idei MP4-26)
- Nem ideális forma, emiatt nehezebb túlélőcella
- A hűtőnyílások alatt kevésbé áramvonalas a kocsitest
Williams: extrém alacsony sebességváltó

- Nagyobb leszorítóerő a beam wingen
- Mély súlypont
- Extraerős pilonmegoldás szükséges - lásd az ábrát. A felső lengőkarok a húzós kanyarban oldalirányban terhelik a pilont, ami középen a differenciálműtől a szárny felső részéig vezet.
- Kifacsart helyzetbe kényszerített féltengelyek - két órán keresztül folyamatosan, igen erős terhelést kapnak a féltengelycsuklók
Ferrari: kompakt hátsó felfüggesztés

- Kis helyigény, kisebb légellenállás
- A push-rod a levegő útjában van, kevésbé kihasználható a beam wing
- Magas súlypont
Utolsó kommentek