HTML

Putz Patrik F1 - ppf1.blog.hu

Forma-1-ről mindenféle, de főleg technika.

A szerző a Sport Auto Magazin sportrovatának vezetője.

Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, iratkozz fel a Sport Auto Magazin facebook oldalára.



Legtöbb like

Utolsó kommentek

Blogroll

Craig Scarborough scarbsf1.wordpress.com

James Allen
jamesallenonf1.com

Joe Saward joesaward.wordpress.com

Simon István szaguldocirkusz.hu

Hunnylander hunnylander.wordpress.com

Farkas Péter (origo - Görbe Tükör)
origo.hu/cimkek/forma-1-gorbe-tukor

Áttelepítik a silverstone-i célegyenest

2011.04.06. 06:30 Putz Patrik

Bernie Ecclestone évek óta szapulta a pálya infrastrukturális hiányosságait, így érthető, hogy teljesen új komplexum készül idénre, ennek a héten tartották a bemutatóját.

A Silverstone Wing lesz az új boxutca és paddock, ezt azonban nem a régi helyére, hanem a Club és az Abbey kanyarok közé építették, így ez a rész lesz az új célegyenes. Az első két kanyar így enyhe törés lesz csak, míg a harmadik és negyedik, ami egy erős jobbos és egy balos visszafordító, gondoskodik majd az izgalmakról (ezen a videón a 34. másodperctől láthatóak ezek a kanyarok, az előzés éppen a visszafordítóban történt).

A célegyenes és a boxutca amúgy korábban sem mindig ott volt ahol eddig, igaz, a legutóbbi költöztetés 1952-ben volt. Akit érdekel, itt megnézheti, hogy hányszor és hogyan építették át korábban a silverstone-i pályát.

5 komment

Címkék: f1 autó forma 1 formula 1 silverstone

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://ppf1.blog.hu/api/trackback/id/tr212803695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

korlat 2011.04.06. 23:17:39

pedig pont a rajt utáni első kanyar volt a vicces eddig. szerintem legalábbis nehéz móka, ha hatan akarnak egyszerre ott elfordulni. most így az abbey nem lesz olyan nehéz.

korlat 2011.04.10. 08:48:07

hi főnök!
kérdésem támadt:
már nem emlékszem pontosan, vagy a mclaren vagy a ferrari hátsó szárnyának a függőleges lapja alul úgy néz ki, mint egy fésü. na most, hogy miért? ötletem sincs és kezd idegesíteni:D

vasgyuszi 2011.05.04. 21:46:42

@korlat: gondolom hasonló okokból, mint az utasszállítórepülogépek némelyikének van wing tip-ja, a szárny végén egy kis merolegesen odabiggyesztett nyíl alakú darab. Fogyasztáscsökkento hatású. Errol a fésus izékról is másképp szakad le a levego, nem egy nagy élror, hanem a sok kicsi fogakró, így kisebb visszahúzóerot gerjeszt.

korlat 2011.05.05. 08:27:41

@vasgyuszi: asszem értem. trükkös:D köszi!

Putz Patrik · http://ppf1.blog.hu 2011.05.11. 10:21:29

@korlat: @vasgyuszi:
Szerintem korlat erre gondol:
i2.photobucket.com/albums/y24/jone00blaze/Screenshot2011-03-10at112452PM.png
vasgyuszi meg erre:
www.formula1.com/teams_and_drivers/teams/6/technical/2005/170.html
A McLaren lelógó fésűje a diffúzor munkáját teszi hatékonyabbá, kihasználva a kisnyomású levegőt, ami a kerék mögött van, a fűrészfogas gurney-flap a hátsó szárnyon a nagy állásszögű szárnyról leváló levegőt segíti tovább a szárnyközelben tartani apró örvények sokaságával.
A repülőgépek szárnyainak a végére is örvények miatt teszik a wing tipet, de ott inkább leallítani szeretnék. A szárny alatt ugyanis nagynyomású, felette meg kisnyomású levegő van, ami ott szívesen elkezdi megkerülni a szárnyat, és ennek kell útját állni. Voltaképp ezért vannak az F1-es szárnyakon is véglapok.