HTML

Putz Patrik F1 - ppf1.blog.hu

Forma-1-ről mindenféle, de főleg technika.

A szerző a Sport Auto Magazin sportrovatának vezetője.

Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, iratkozz fel a Sport Auto Magazin facebook oldalára.



Legtöbb like

Utolsó kommentek

Blogroll

Craig Scarborough scarbsf1.wordpress.com

James Allen
jamesallenonf1.com

Joe Saward joesaward.wordpress.com

Simon István szaguldocirkusz.hu

Hunnylander hunnylander.wordpress.com

Farkas Péter (origo - Görbe Tükör)
origo.hu/cimkek/forma-1-gorbe-tukor

A négy bajnokaspiráns legjobb versenyei 2010-ben

2010.11.13. 10:50 Putz Patrik

A célegyenesbe fordulva még mindig négy legény áll talpon a vb-küzdelemben, ami páratlan az F1 történetében. Ha megnézzük az egyes aspiránsok versenyeit, voltak olyan futamok, ahol zseniálisat alkottak, és olyanok, amiket jobb lenne elfelejteni. Most koncentráljunk a legjobbakra.

Alonso - Szingapúr

Alonso 2010-es szezonjának második fele önmagában megér pár szót, vert helyzetből vált a vb legnagyobb esélyesévé, a szingapúri verseny ennek a kampánynak különösen szép momemtuma. A Red Bull Monacóban még legyőzhetetlennek tűnt, a hasonlóan huplis és koszos szingapúri pályán Fernando mégis behúzta a lehetetlent, elhalászta a pole-t Webber és Vettel orra elől. A startnál Vettel ugyan jobban indult, de Alonso könyörtelenül addig vezette őt a poros féktávra, amíg a német inkább besorolt a második helyre. A spanyol innentől lenyűgözően ment - Vettellel külön kategóriát alkotva húztak el a többiektől, és a gyorsaság mellett egyetlen apró hibát sem vétett a cseppet sem egyszerű Marina Bay pályán, pedig Vettel végig nyomás alatt tartotta.

 

Webber - Hungaroring

Nos igen, lehetett volna Monte Carlót választanom, hiszen pole-ból győzött Webber az egyik legnehezebb pályán, megingás nélkül. Én viszont inkább a hungaroringi versenyt választottam, amikor a Safety Car bejövetelekor riválisaival ellentétben kint maradt a pályán a szuperlágy gumikkal, hogy Alonso elé kerülhessen. Emlékszünk még a 98-as futamra ugyanitt, amikor Ross Brawn kérte Schumachertől kettőről három cserére átállva, hogy akkor most húsz kvalifikációs kört kellene menni. Webbernek ugyanez volt a feladata: egy érzékeny gumit nem legyilkolva hozzon húsz másodpercet húsz kör alatt Alonsón. Ritmust váltott és megcsinálta, de mire kiautózta a különbséget, a gumijai tényleg elfogytak. Mindeközben Vettel Alonso mögé került az áthajtásos büntetése miatt, de a német egyáltalán nem számított rá, hogy Webber átugorja majd őket. Amikor meglátta, hogy csapattársa a kerékcsere után is vezeti a versenyt, nem is értette a szituációt: “How the f**k is Mark in front now? How is that possible?” (Hevenyészett fordításban: “Hogy a f*****omba került Mark előre?! Hogy lehetséges ez?”) A videón hallható értetlenkedés azóta a netes folklór része lett, még póló is kapható a felirattal.

 

Vettel - Japán

Bár a Red Bull kocsijai úgy falták a suzukai kanyarokat, mint kacsa a nokedlit, Vettel és Webber nem maradt ellenfél nélkül, ott voltak egymásnak ők ketten. Vettel volt a jobb azon a hétvégén, akárcsak egy évvel korábban, de ezúttal egy váratlan helyzet bonyolította a forgatókönyvet, mégpedig az összezáruló McLaren harapófogó. A félresikerült taktikai húzással a kemény keverékkel kezdő Buttont csapata kint tartotta a többiek előtt, így a mögötte jövő két Red Bullt és az őt követő Alonsót kezdte utolérni Hamilton. Vettel nem pánikolt, nem ugrott Button nyakára - pedig a tempója megvolt hozzá, hogy próbálkozzon - hanem taktikusan visszavett a tempóból és spórolt a gumikkal és a benzinnel. Nemcsak türelmes volt, de közben vigyázott, nehogy előjöjjön az ilyen tempóváltások rákfenéje: ügyesen tartotta a megfelelő hőmérsékleti tartományokban a gumit és a fékeket is. Amikor Hamilton sebváltóhiba miatt lelassult, a McLaren kihozta Buttont kerékcserére - nem volt értelme tovább ott tartani - , és az immár szabad pályán Vettel újra tempót váltott és felgyorsulva magabiztosan gyűjtötte be a győzelmet.

 

Hamilton - Belgium

Lewis közismerten rajong az F1 legendákkal zsúfolt történelméért, ha kell youtube videón nézi a klasszikus megmozdulásokat, így érthető, ha a szokásosnál is nagyobb a motivációja, amikor olyan helyeken jár a cirkusz, mint a legendás Spa Franchorchamps. 2008-ban már félig megnyerte ezt a versenyt, hogy aztán papíron elveszítse. Most itt volt az újabb alkalom és ezúttal szinte mindent tökéletesen oldott meg. A tipikusan spai változékony időjárásra mesterien reagált - egyetlen kivétellel, amikor slickekkel az élről a sóderágyba csúszott, de onnan némi szerencsével kievickélt és még mindig az első helyen volt. Egy gyors kerékcsere után folytatta is a menetelést, amit Webber felzárkózása sem ingatott meg.

1 komment

Címkék: f1 autó forma 1 webber hamilton alonso formula 1 vettel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://ppf1.blog.hu/api/trackback/id/tr512445892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.11.14. 10:28:50

nekem mindegy, ki lesz a bajnok, csak ne a Nyomilton győzzön.
Schumacher pedig szíveskedjék végre dobogóra állni!