HTML

Putz Patrik F1 - ppf1.blog.hu

Forma-1-ről mindenféle, de főleg technika.

A szerző a Sport Auto Magazin sportrovatának vezetője.

Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, iratkozz fel a Sport Auto Magazin facebook oldalára.



Legtöbb like

Utolsó kommentek

Blogroll

Craig Scarborough scarbsf1.wordpress.com

James Allen
jamesallenonf1.com

Joe Saward joesaward.wordpress.com

Simon István szaguldocirkusz.hu

Hunnylander hunnylander.wordpress.com

Farkas Péter (origo - Görbe Tükör)
origo.hu/cimkek/forma-1-gorbe-tukor

Utolsó kommentek:

rognork 2012.04.16. 10:35:22

@robian: ha van hosszú egyenes, mindig jól jön.

Bejegyzés: Így működik a Mercedes trükkös szárnya

robian 2012.04.14. 11:31:02

most a kínai időmérő után úgy néz ki elég hasznos

Bejegyzés: Így működik a Mercedes trükkös szárnya

robian 2012.04.07. 16:38:55

@Putz Patrik: köszönöm, már a miért rondák-osnál felfedeztem hogy te vagy a szerző, így célzottan kereslek origon is. remek szezon elé nézünk, lesz miről írni, ezt nyugodtan veheted kérésnek is...

Bejegyzés: A 2012-es autókról, kacsacsőrökről, buborékos kipufogóról és társaikról

robian 2012.04.06. 10:05:58

@Putz Patrik: nagyon várom - és szerintem mások is - az új postokat. Ez az egyetlen valamirevaló F1 blog. Kérlek ne hagyd elenyészni.

Bejegyzés: A 2012-es autókról, kacsacsőrökről, buborékos kipufogóról és társaikról

RAH-66 2012.03.31. 18:13:52

A 8-hoz csak annyit, hogy volt már olyan, hogy a sidepodok nyilásán változtattak egy adott futamra. Még a Macca-nál a 2009-es Brit GP-n volt aszimetrikus a két oldalon. Mondjuk ott sem a motor hűtése miatt volt, hanem a KERS miatt és a Silverstone-i pálya layout miatt.

Bejegyzés: 10 dolog, amit nem tudtál a Forma-1-ről

vakrep 2012.03.07. 22:56:44

hali
merci f-duct megoldása megér egy bejegyzést?
vakrep

Bejegyzés: A 2012-es autókról, kacsacsőrökről, buborékos kipufogóról és társaikról

miczol 2012.02.23. 10:33:53

Ez megint csak jó cikk lett. A kacsacsőrökről már előtte is sok helyen lehetett olvasni, így abban a részben nem nagyon írtál újat nekem.
A Ferrari vonórudas felfüggesztéséről szóló részt viszont már vártam, mivel egy korábbi cikkedben pont azt írtad, hogy nem nagyon lehet megoldani az első vonórudas felfüggesztést, mivel túl magasan van az orr.
Már várom a következő cikket, amiben esetleg kitérhetnél a Mercedes első szárnyára is. (valahol azt olvastam, hogy W szárnynak nevezik.)
Természetesen azt nem akarom megmondani, hogy miről írj, csak minél gyorsabban :)

Bejegyzés: A 2012-es autókról, kacsacsőrökről, buborékos kipufogóról és társaikról

Zoarden 2012.02.19. 18:28:50

Patrik,

gratula, eddig magyarul sehol sem találtam az írásaidhoz hasonló, technikai részleteket elemző és érdekesnek megírt cikkeket! Csak így tovább!

Bejegyzés: A 2012-es autókról, kacsacsőrökről, buborékos kipufogóról és társaikról

Putz Patrik · http://ppf1.blog.hu 2012.02.13. 15:20:45

Köszönöm az érdeklődést :) elvileg holnap lesz egy összefoglaló.

Bejegyzés: Top 5 of 2011 - az idei év legjobbjai

miczol 2012.02.12. 16:39:07

Érdeklődnék, hogy mikorra várható a következő poszt? Majdnem világra jött már az összes kacsacsőrű és már az első tesztnek is vége van és kiéhezve várom már a színvonalas cikkeidet.

Bejegyzés: Top 5 of 2011 - az idei év legjobbjai

Negyedik Xoroa-harcos 2011.10.21. 17:49:25

Haliho!

Ha mar a valtokra terelodott a szo: gyakran merul fel a problema, hogy az autok tul gyorsak, hogy lassitani kene a koridoket stb. Naiv, laikus szemszogbol nezve egyszeru megoldasnak tunne a regi, H-elrendezesu, kuplungos padlovaltok visszahozasa: a kuplung kezelese kozben nem lehetne gyorsitani, tehat feltehetoen jelentosen lassulnanak a koridok, raadasul a pilotaknak is kihivast jelentene (nem is akarmilyet, hanem "klasszikus" kihivast; olyat, amellyel intuitiv szemleletunk szerint "amugy is meg kene birkozniuk", ellentetben pl. a motorteljesitmenyt szabalyozo vagy a szarny dolesszoget allito kutyuk kezelesevel).

Persze ha ez ilyen egyszeru lenne, nyilvan mar reg betiltottak volna a felautomata meg a szekvencialis valtokat. Kerdesem: nem tudja-e valamelyikotok, hogy miert nincs semmilyen kezdemenyezes a padlovaltok visszahozasara? Van itt valami mas problema, amit csak szakertoi szemmel lehet(ne) latni?

Bejegyzés: 10 dolog, amit nem tudtál a Forma-1-ről

Morgó Muki 2011.10.20. 12:49:51

@robian: A Brabham BT46-ra gondolsz, amit Brabham porszívónak becéztek.
en.wikipedia.org/wiki/Brabham_BT46
A betiltásának két oka is volt. Az egyik az, hogy féltették a pilótákat a keresztgyorsulástól, de ez volt a kisebb probléma. A nagyobb az, hogy nem csak a levegőt szívta, de a pályán lévő törmeléket is (pl.: kavics), amit aztán a háta mögött jó messzire hajított.

Bejegyzés: 10 dolog, amit nem tudtál a Forma-1-ről

robian 2011.10.18. 15:13:14

sajnos nem emlékszem melyik évtizedben (hetvenes nyolcvanas) volt egy olyan forradalmi megoldás, hogy a hátsó szárny alá szereltek 2 nagy ventilátorlapátot ami a pályához szívta az autót. na azt egyből betiltották, bár a RB diffúzorjához képest jóval brutálisabb volt. PP te biztos vágod.
amúgy egyiket sem tudtam, bár a melegen indít logikus, a 2004es jeladós cucc rémlik. automata váltót nem engednék, füleket se, váltsanak bottal mint sennáék

Bejegyzés: 10 dolog, amit nem tudtál a Forma-1-ről

Imurai 2011.10.15. 12:28:46

@trialboj: részemről ennek része a váltás is, de igen, a sok rohadt tekerőt/kapcsolót is inkább a boxból kéne iirányítani.

Bejegyzés: 10 dolog, amit nem tudtál a Forma-1-ről