Putz Patrik F1 - Utolsó kommentek
blfr8@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://ppf1.blog.hu/2012/04/07/igy_mukodik_a_mercedes_trukkos_szarnya/full_commentlist/1#c16386600
Válasz erre: Így működik a Mercedes trükkös szárnya
2012-04-16T10:35:22+02:00
2012-04-16T10:35:22+02:00
rognork
http://blog.hu/user/37458
<a href="http://ppf1.blog.hu/2012/04/07/igy_mukodik_a_mercedes_trukkos_szarnya?fullcommentlist=1#c16372755" class="reply_nick_225098" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16372755 );">@robian</a>: ha van hosszú egyenes, mindig jól jön.
https://ppf1.blog.hu/2012/04/07/igy_mukodik_a_mercedes_trukkos_szarnya/full_commentlist/1#c16372755
Válasz erre: Így működik a Mercedes trükkös szárnya
2012-04-14T11:31:02+02:00
2012-04-14T11:31:02+02:00
robian
http://blog.hu/user/225098
most a kínai időmérő után úgy néz ki elég hasznos
https://ppf1.blog.hu/2012/02/19/a_2012_es_autokrol_kacsacsorokrol_buborekos_kipufogorol_es_tarsaikrol/full_commentlist/1#c16312775
Válasz erre: A 2012-es autókról, kacsacsőrökről, buborékos kipufogóról és társaikról
2012-04-07T16:38:55+02:00
2012-04-07T16:38:55+02:00
robian
http://blog.hu/user/225098
<a href="http://ppf1.blog.hu/2012/02/19/a_2012_es_autokrol_kacsacsorokrol_buborekos_kipufogorol_es_tarsaikrol?fullcommentlist=1#c16312514" class="reply_nick_475507" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16312514 );">@Putz Patrik</a>: köszönöm, már a miért rondák-osnál felfedeztem hogy te vagy a szerző, így célzottan kereslek origon is. remek szezon elé nézünk, lesz miről írni, ezt nyugodtan veheted kérésnek is...
https://ppf1.blog.hu/2012/02/19/a_2012_es_autokrol_kacsacsorokrol_buborekos_kipufogorol_es_tarsaikrol/full_commentlist/1#c16312514
Válasz erre: A 2012-es autókról, kacsacsőrökről, buborékos kipufogóról és társaikról
2012-04-07T15:54:05+02:00
2012-04-07T15:54:05+02:00
Putz Patrik
http://blog.hu/user/475507
<a href="http://ppf1.blog.hu/2012/02/19/a_2012_es_autokrol_kacsacsorokrol_buborekos_kipufogorol_es_tarsaikrol?fullcommentlist=1#c16035710" class="reply_nick_130082" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16035710 );">@vakrep</a>: <a href="http://ppf1.blog.hu/2012/02/19/a_2012_es_autokrol_kacsacsorokrol_buborekos_kipufogorol_es_tarsaikrol?fullcommentlist=1#c16302260" class="reply_nick_225098" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16302260 );">@robian</a>: Itt a cikk a Merci DRS-éről: <a rel="nofollow" href="http://www.f1hirek.hu/f1/20120404-f1-igy-mukodik-a-mercedes-trukkos-szarnya.html">www.f1hirek.hu/f1/20120404-f1-igy-mukodik-a-mercedes-trukkos-szarnya.html</a>
https://ppf1.blog.hu/2012/02/19/a_2012_es_autokrol_kacsacsorokrol_buborekos_kipufogorol_es_tarsaikrol/full_commentlist/1#c16302813
Válasz erre: A 2012-es autókról, kacsacsőrökről, buborékos kipufogóról és társaikról
2012-04-06T11:02:09+02:00
2012-04-06T11:02:09+02:00
Putz Patrik
http://blog.hu/user/475507
<a href="http://ppf1.blog.hu/2012/02/19/a_2012_es_autokrol_kacsacsorokrol_buborekos_kipufogorol_es_tarsaikrol?fullcommentlist=1#c16302260" class="reply_nick_225098" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16302260 );">@robian</a>: köszi :) nemsokára lesz, 2-3 napon belül.
https://ppf1.blog.hu/2012/02/19/a_2012_es_autokrol_kacsacsorokrol_buborekos_kipufogorol_es_tarsaikrol/full_commentlist/1#c16302260
Válasz erre: A 2012-es autókról, kacsacsőrökről, buborékos kipufogóról és társaikról
2012-04-06T10:05:58+02:00
2012-04-06T10:05:58+02:00
robian
http://blog.hu/user/225098
<a href="http://ppf1.blog.hu/2012/02/19/a_2012_es_autokrol_kacsacsorokrol_buborekos_kipufogorol_es_tarsaikrol?fullcommentlist=1#c16140116" class="reply_nick_475507" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16140116 );">@Putz Patrik</a>: nagyon várom - és szerintem mások is - az új postokat. Ez az egyetlen valamirevaló F1 blog. Kérlek ne hagyd elenyészni.
https://ppf1.blog.hu/2011/10/14/10_dolog_amit_nem_tudtal_a_forma_1_rol/full_commentlist/1#c16247138
Válasz erre: 10 dolog, amit nem tudtál a Forma-1-ről
2012-03-31T18:13:52+02:00
2012-03-31T18:13:52+02:00
RAH-66
http://blog.hu/user/369587
A 8-hoz csak annyit, hogy volt már olyan, hogy a sidepodok nyilásán változtattak egy adott futamra. Még a Macca-nál a 2009-es Brit GP-n volt aszimetrikus a két oldalon. Mondjuk ott sem a motor hűtése miatt volt, hanem a KERS miatt és a Silverstone-i pálya layout miatt.
https://ppf1.blog.hu/2012/02/19/a_2012_es_autokrol_kacsacsorokrol_buborekos_kipufogorol_es_tarsaikrol/full_commentlist/1#c16140116
Válasz erre: A 2012-es autókról, kacsacsőrökről, buborékos kipufogóról és társaikról
2012-03-20T14:29:30+01:00
2012-03-20T14:29:30+01:00
Putz Patrik
http://blog.hu/user/475507
<a href="http://ppf1.blog.hu/2012/02/19/a_2012_es_autokrol_kacsacsorokrol_buborekos_kipufogorol_es_tarsaikrol?fullcommentlist=1#c16035710" class="reply_nick_130082" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16035710 );">@vakrep</a>: Valószínűleg lesz róla írás, amint lesz rá időm.
https://ppf1.blog.hu/2012/02/19/a_2012_es_autokrol_kacsacsorokrol_buborekos_kipufogorol_es_tarsaikrol/full_commentlist/1#c16035710
Válasz erre: A 2012-es autókról, kacsacsőrökről, buborékos kipufogóról és társaikról
2012-03-07T22:56:44+01:00
2012-03-07T22:56:44+01:00
vakrep
http://blog.hu/user/130082
hali<br />
merci f-duct megoldása megér egy bejegyzést?<br />
vakrep
https://ppf1.blog.hu/2012/02/19/a_2012_es_autokrol_kacsacsorokrol_buborekos_kipufogorol_es_tarsaikrol/full_commentlist/1#c15906359
Válasz erre: A 2012-es autókról, kacsacsőrökről, buborékos kipufogóról és társaikról
2012-02-23T10:34:53+01:00
2012-02-23T10:34:53+01:00
miczol
http://blog.hu/user/507608
És gratulálok, hogy kiraktak az Origora!
https://ppf1.blog.hu/2012/02/19/a_2012_es_autokrol_kacsacsorokrol_buborekos_kipufogorol_es_tarsaikrol/full_commentlist/1#c15906345
Válasz erre: A 2012-es autókról, kacsacsőrökről, buborékos kipufogóról és társaikról
2012-02-23T10:33:53+01:00
2012-02-23T10:33:53+01:00
miczol
http://blog.hu/user/507608
Ez megint csak jó cikk lett. A kacsacsőrökről már előtte is sok helyen lehetett olvasni, így abban a részben nem nagyon írtál újat nekem.<br />
A Ferrari vonórudas felfüggesztéséről szóló részt viszont már vártam, mivel egy korábbi cikkedben pont azt írtad, hogy nem nagyon lehet megoldani az első vonórudas felfüggesztést, mivel túl magasan van az orr.<br />
Már várom a következő cikket, amiben esetleg kitérhetnél a Mercedes első szárnyára is. (valahol azt olvastam, hogy W szárnynak nevezik.)<br />
Természetesen azt nem akarom megmondani, hogy miről írj, csak minél gyorsabban :)
https://ppf1.blog.hu/2012/02/19/a_2012_es_autokrol_kacsacsorokrol_buborekos_kipufogorol_es_tarsaikrol/full_commentlist/1#c15869091
Válasz erre: A 2012-es autókról, kacsacsőrökről, buborékos kipufogóról és társaikról
2012-02-19T18:28:50+01:00
2012-02-19T18:28:50+01:00
Zoarden
http://blog.hu/user/61230
Patrik,<br />
<br />
gratula, eddig magyarul sehol sem találtam az írásaidhoz hasonló, technikai részleteket elemző és érdekesnek megírt cikkeket! Csak így tovább!
https://ppf1.blog.hu/2011/12/12/top_5_of_2011_az_idei_ev_legjobbjai/full_commentlist/1#c15867366
Válasz erre: Top 5 of 2011 - az idei év legjobbjai
2012-02-19T13:56:31+01:00
2012-02-19T13:56:31+01:00
Putz Patrik
http://blog.hu/user/475507
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/12/12/top_5_of_2011_az_idei_ev_legjobbjai?fullcommentlist=1#c15799175" class="reply_nick_507608" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15799175 );">@miczol</a>: Kis késéssel, de itt a poszt:<br />
<a rel="nofollow" href="http://ppf1.blog.hu/2012/02/19/a_2012_es_autokrol_kacsacsorokrol_buborekos_kipufogorol_es_tarsaikrol">ppf1.blog.hu/2012/02/19/a_2012_es_autokrol_kacsacsorokrol_buborekos_kipufogorol_es_tarsaikrol</a>
https://ppf1.blog.hu/2011/12/12/top_5_of_2011_az_idei_ev_legjobbjai/full_commentlist/1#c15808752
Válasz erre: Top 5 of 2011 - az idei év legjobbjai
2012-02-13T15:20:45+01:00
2012-02-13T15:20:45+01:00
Putz Patrik
http://blog.hu/user/475507
Köszönöm az érdeklődést :) elvileg holnap lesz egy összefoglaló.
https://ppf1.blog.hu/2011/12/12/top_5_of_2011_az_idei_ev_legjobbjai/full_commentlist/1#c15799175
Válasz erre: Top 5 of 2011 - az idei év legjobbjai
2012-02-12T16:39:07+01:00
2012-02-12T16:39:07+01:00
miczol
http://blog.hu/user/507608
Érdeklődnék, hogy mikorra várható a következő poszt? Majdnem világra jött már az összes kacsacsőrű és már az első tesztnek is vége van és kiéhezve várom már a színvonalas cikkeidet.
https://ppf1.blog.hu/2011/10/14/10_dolog_amit_nem_tudtal_a_forma_1_rol/full_commentlist/1#c14753589
Válasz erre: 10 dolog, amit nem tudtál a Forma-1-ről
2011-10-21T17:49:25+02:00
2011-10-21T17:49:25+02:00
Negyedik Xoroa-harcos
http://blog.hu/user/659813
Haliho!<br />
<br />
Ha mar a valtokra terelodott a szo: gyakran merul fel a problema, hogy az autok tul gyorsak, hogy lassitani kene a koridoket stb. Naiv, laikus szemszogbol nezve egyszeru megoldasnak tunne a regi, H-elrendezesu, kuplungos padlovaltok visszahozasa: a kuplung kezelese kozben nem lehetne gyorsitani, tehat feltehetoen jelentosen lassulnanak a koridok, raadasul a pilotaknak is kihivast jelentene (nem is akarmilyet, hanem "klasszikus" kihivast; olyat, amellyel intuitiv szemleletunk szerint "amugy is meg kene birkozniuk", ellentetben pl. a motorteljesitmenyt szabalyozo vagy a szarny dolesszoget allito kutyuk kezelesevel).<br />
<br />
Persze ha ez ilyen egyszeru lenne, nyilvan mar reg betiltottak volna a felautomata meg a szekvencialis valtokat. Kerdesem: nem tudja-e valamelyikotok, hogy miert nincs semmilyen kezdemenyezes a padlovaltok visszahozasara? Van itt valami mas problema, amit csak szakertoi szemmel lehet(ne) latni?
https://ppf1.blog.hu/2011/10/14/10_dolog_amit_nem_tudtal_a_forma_1_rol/full_commentlist/1#c14742860
Válasz erre: 10 dolog, amit nem tudtál a Forma-1-ről
2011-10-20T16:20:43+02:00
2011-10-20T16:20:43+02:00
robian
http://blog.hu/user/225098
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/10/14/10_dolog_amit_nem_tudtal_a_forma_1_rol?fullcommentlist=1#c14740537" class="reply_nick_58389" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14740537 );">@Morgó Muki</a>: arra bizony, köszi
https://ppf1.blog.hu/2011/10/14/10_dolog_amit_nem_tudtal_a_forma_1_rol/full_commentlist/1#c14740537
Válasz erre: 10 dolog, amit nem tudtál a Forma-1-ről
2011-10-20T12:49:51+02:00
2011-10-20T12:49:51+02:00
Morgó Muki
http://blog.hu/user/58389
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/10/14/10_dolog_amit_nem_tudtal_a_forma_1_rol?fullcommentlist=1#c14723195" class="reply_nick_225098" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14723195 );">@robian</a>: A Brabham BT46-ra gondolsz, amit Brabham porszívónak becéztek.<br />
<a rel="nofollow" href="http://en.wikipedia.org/wiki/Brabham_BT46">en.wikipedia.org/wiki/Brabham_BT46</a><br />
A betiltásának két oka is volt. Az egyik az, hogy féltették a pilótákat a keresztgyorsulástól, de ez volt a kisebb probléma. A nagyobb az, hogy nem csak a levegőt szívta, de a pályán lévő törmeléket is (pl.: kavics), amit aztán a háta mögött jó messzire hajított.
https://ppf1.blog.hu/2011/10/14/10_dolog_amit_nem_tudtal_a_forma_1_rol/full_commentlist/1#c14723195
Válasz erre: 10 dolog, amit nem tudtál a Forma-1-ről
2011-10-18T15:13:14+02:00
2011-10-18T15:13:14+02:00
robian
http://blog.hu/user/225098
sajnos nem emlékszem melyik évtizedben (hetvenes nyolcvanas) volt egy olyan forradalmi megoldás, hogy a hátsó szárny alá szereltek 2 nagy ventilátorlapátot ami a pályához szívta az autót. na azt egyből betiltották, bár a RB diffúzorjához képest jóval brutálisabb volt. PP te biztos vágod.<br />
amúgy egyiket sem tudtam, bár a melegen indít logikus, a 2004es jeladós cucc rémlik. automata váltót nem engednék, füleket se, váltsanak bottal mint sennáék
https://ppf1.blog.hu/2011/10/14/10_dolog_amit_nem_tudtal_a_forma_1_rol/full_commentlist/1#c14700729
Válasz erre: 10 dolog, amit nem tudtál a Forma-1-ről
2011-10-15T12:28:46+02:00
2011-10-15T12:28:46+02:00
Imurai
http://blog.hu/user/449938
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/10/14/10_dolog_amit_nem_tudtal_a_forma_1_rol?fullcommentlist=1#c14699959" class="reply_nick_235957" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14699959 );">@trialboj</a>: részemről ennek része a váltás is, de igen, a sok rohadt tekerőt/kapcsolót is inkább a boxból kéne iirányítani.
https://ppf1.blog.hu/2011/10/14/10_dolog_amit_nem_tudtal_a_forma_1_rol/full_commentlist/1#c14700066
Válasz erre: 10 dolog, amit nem tudtál a Forma-1-ről
2011-10-15T09:56:08+02:00
2011-10-15T09:56:08+02:00
Morgó Muki
http://blog.hu/user/58389
Egyiket sem tudtam, de csak egy lepett meg és az épp az első. Tiszta szerencse, hogy betiltották.<br />
Hallottam pletykát, hogy elméletileg vagy gyakorlatilag valósították meg az nem derül ki belőle, de a teljesen automata F1-es autót is megvalósították. A váltó után egyáltalán nem tartom elképzelhetetlennek.
https://ppf1.blog.hu/2011/10/14/10_dolog_amit_nem_tudtal_a_forma_1_rol/full_commentlist/1#c14699959
Válasz erre: 10 dolog, amit nem tudtál a Forma-1-ről
2011-10-15T09:30:11+02:00
2011-10-15T09:30:11+02:00
trialboj
http://blog.hu/user/235957
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/10/14/10_dolog_amit_nem_tudtal_a_forma_1_rol?fullcommentlist=1#c14696539" class="reply_nick_449938" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14696539 );">@Imurai</a>: A pilóták azért csak figyeljenek a vezetésre nyugodtan, és ez az én olvasatomban azt jelenti, hogy ők kormányoznak fékeznek, gyorsítanak, és váltanak, ez az ő dolguk, nem csavargatni meg nyomogatni a kormányon a gombokat.
https://ppf1.blog.hu/2011/10/14/10_dolog_amit_nem_tudtal_a_forma_1_rol/full_commentlist/1#c14696539
Válasz erre: 10 dolog, amit nem tudtál a Forma-1-ről
2011-10-14T16:56:14+02:00
2011-10-14T16:56:14+02:00
Imurai
http://blog.hu/user/449938
Ebből csak az elsőt ismertem, és én azt is visszahozatnám, szívem szerint. Ha nem kell váltani, a pilóták jobban figyelhetnek a vezetésre...
https://ppf1.blog.hu/2011/10/14/10_dolog_amit_nem_tudtal_a_forma_1_rol/full_commentlist/1#c14692237
Válasz erre: 10 dolog, amit nem tudtál a Forma-1-ről
2011-10-14T07:46:36+02:00
2011-10-14T07:46:36+02:00
rognork
http://blog.hu/user/37458
> Mivel jövőre a kipufogóknak jóval hátrébb és magasabban kell végződniük, az octopus-ra akkor sem lenne szükség többet, ha megoldották volna a hibáit.<br />
<br />
Pedig az ilyeneket kellene hagyni. Én eléggé beszartam, amikor láttam az első teszteket, tényleg csoda volt, amit ez után műveltek. Bár stratégiailag nem értem, hogy miért nem a RB rendszerével kezdték.
https://ppf1.blog.hu/2011/10/10/reverse_engineering_a_visszafejtes_muveszete/full_commentlist/1#c14662121
Válasz erre: Reverse engineering - a visszafejtés művészete
2011-10-10T20:29:17+02:00
2011-10-10T20:29:17+02:00
trialboj
http://blog.hu/user/235957
Az eltolt fékezési pont nekem tetszett, amúgy a cikkben van pár érdekesség, de a legtöbb dolog azért egyértelmű. köszönöm
https://ppf1.blog.hu/2011/09/26/safety_car_window_is_open/full_commentlist/1#c14606724
Válasz erre: „Safety car window is open”
2011-10-03T22:25:39+02:00
2011-10-03T22:25:39+02:00
robian
http://blog.hu/user/225098
walter megérkezésével azt hittem, javul a helyzet. de hozzáhüjült gyulámhoz. a fenti posztban található információknak mind el kellene hangozniuk, ha hozzáértők készítenék a magyar közvetítést. de egyelőre nem így történik. régebben próbáltam nem élőben megnézni és letorrentezni a bbc adását, csak mindig belefutottam a végeredménybe mielőtt lejött. marad homárbazsi, hogyjövökkiebbőlamondatbólrobi, ordibálósgyulám, tapasztalthangúcsabi. egyedül wéber a normális, ő szegény mit állhat ki...
https://ppf1.blog.hu/2011/09/26/safety_car_window_is_open/full_commentlist/1#c14586409
Válasz erre: „Safety car window is open”
2011-09-30T23:43:35+02:00
2011-09-30T23:43:35+02:00
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn
http://blog.hu/user/479710
Tegnap megnéztem felvételről a szingapúri nagydíjat. Elhangzott benne a címbeli mondat.<br />
<br />
Az ertéel-kommentátorok is olvashatnák a blogodat.
https://ppf1.blog.hu/2011/09/26/safety_car_window_is_open/full_commentlist/1#c14554233
Válasz erre: „Safety car window is open”
2011-09-27T08:16:30+02:00
2011-09-27T08:16:30+02:00
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn
http://blog.hu/user/479710
Ma ismét tanultam valamit.
https://ppf1.blog.hu/2011/09/26/safety_car_window_is_open/full_commentlist/1#c14551648
Válasz erre: „Safety car window is open”
2011-09-26T20:18:14+02:00
2011-09-26T20:18:14+02:00
trialboj
http://blog.hu/user/235957
szerintem lehetett volna több kifejezés is. A SC azért tetszett :D
https://ppf1.blog.hu/2011/09/26/safety_car_window_is_open/full_commentlist/1#c14551449
Válasz erre: „Safety car window is open”
2011-09-26T19:50:02+02:00
2011-09-26T19:50:02+02:00
Imurai
http://blog.hu/user/449938
"De hát nincs is nyitva az ablaka..." Ez zseniális volt, köszönjük! Ahogy a cikket is!
https://ppf1.blog.hu/2011/09/04/miert_valasztotta_sebastien_loeb_a_citro_nt_es_mi_koze_ehhez_schumachernek/full_commentlist/1#c14538614
Válasz erre: Miért választotta Sébastien Loeb a Citroënt és mi köze ehhez Schumachernek?
2011-09-24T20:37:45+02:00
2011-09-24T20:37:45+02:00
convar
http://blog.hu/user/501054
A Citroent megértem, de Loeböt nem. Már mindent megnyert, honnan van még mindig motivációja? Miért nem keres újat, lásd egy új csapat? Mi abban a pláne hogy hogy folyamatosan egy topcsapatban mehet ahol a seggét is kinyalják, a csapattársait meg mögé küldik??? Miért nem keres új kihívásokat, ahogy a nagy versenyzők szoktak, lásd Sumi - Merci, Rossi - Ducati...<br />
<br />
De ezek szerint ő meggyőzhető volt pénzzel. Csalódtam benne.<br />
<br />
Node sebaj, akkor menjen oda Ogier :) És remélem 2013ban már alázni fogja Loeböt, márha az akkor még versenyezne.
https://ppf1.blog.hu/2011/09/17/mi_a_problema_jenson_button_szerzodesevel/full_commentlist/1#c14538380
Válasz erre: Mi a probléma Jenson Button szerződésével?
2011-09-24T20:03:03+02:00
2011-09-24T20:03:03+02:00
Morgó Muki
http://blog.hu/user/58389
Az a baj Patrik, hogy hiába véded Joó Gabit, ha még a "bulvárról" is jobban írsz!
https://ppf1.blog.hu/2011/09/17/mi_a_problema_jenson_button_szerzodesevel/full_commentlist/1#c14490476
Válasz erre: Mi a probléma Jenson Button szerződésével?
2011-09-19T09:20:15+02:00
2011-09-19T09:20:15+02:00
Inner Circle
http://blog.hu/user/230163
Jó meglátások. Tegyük még hozzá, hogy bár sokáig Hamilton volt "Mr McLaren", Button még alkalmasabb lenne a McLaren "arcának", mert bár Hamilton a Mekinél kezdett, Button viszont ott fejezheti be. Nyilván az utóbbira fognak jobban emlékezni az emberek. Hol talál a McLaren még egy VB-t, aki tőlük megy nyugdíjba? (OK, Hakkinen, de őt elvitte a Merci.) Hamilton hülye lenne a teljes pályafutását ehhez a csapathoz kötni, simán aláírna a Ferrarihoz, Buttonból viszont ki lehetne facsarni, hogy a Mekitől menjen nyugdíjba. Biztos szívesen belenyalna a maranellói spagettibe, de egyrészt, ahogy a cikk is írja, az ottani feltételek igen szúrósak lehetnek, másfelől a Ferrarinál sosem kaphatna nyugdíjas állást. Viszont a McLaren tényleg akár évtizedeken át megadhatja még neki a gumifüstöt, úgyhogy nem lennék meglepve, ha Jensonnak hosszú távon is külön asztala lenne a wokingi pub-ban.
https://ppf1.blog.hu/2011/09/17/mi_a_problema_jenson_button_szerzodesevel/full_commentlist/1#c14484698
Válasz erre: Mi a probléma Jenson Button szerződésével?
2011-09-18T10:46:44+02:00
2011-09-18T10:46:44+02:00
fullthrottle
http://blog.hu/user/635809
Valóban érdekes Button helyzete. De amilyen béna volt szerződés tekintetében anno, mostanára tanult belőle és ravaszabb lett talán. :) Pl. tavaly mindenki a fejét fogta, hogy bajnokként leszerződött a McLarenhez, Hamilton árnyékának. Aztán az élet őt igazolta, a Merci nem lett olyan jó, sőt, ő viszont abszolút pariban bolt Hamiltonnal, idén meg veri is. Azt se feledjük, hogy Hamilton alatt is mocorog a szék, idén nem egyszer volt pletyka, hogy menne a csapattól. Persze az elég nagy meglepi lenne, de semmi sem lehetetlen. Viszont ha megtörténne és Buttont is elengenék, akkor ott állna a Meki pilóták nélkül. Tudják ezt ők is, szóval Buttonnal számolniuk kell.<br />
<br />
Mint pilóta meg - abszolút látványtalan ahogy vezet, sokszor hajlamosak is vagyunk alulértékelni, aztán osonópályán mégis odaér valahogy az elejébe. Nem a legjobb, de nagy taktikus. Szerintem jót tett neki a VB cím, mostanára érett be igazán. Ha nem lenne a Red Bull fölény, simán lehetne esélye a VB címre megint.
https://ppf1.blog.hu/2011/09/04/miert_valasztotta_sebastien_loeb_a_citro_nt_es_mi_koze_ehhez_schumachernek/full_commentlist/1#c14484659
Válasz erre: Miért választotta Sébastien Loeb a Citroënt és mi köze ehhez Schumachernek?
2011-09-18T10:35:12+02:00
2011-09-18T10:35:12+02:00
fullthrottle
http://blog.hu/user/635809
Jó cikk és jogos fejtegetés. De azt azért ne feledjük, hogy Sumi karrierjének elején a Merci legyeskedett körülötte és ezt szeretik is mostanában felemlegetni, tehát azért van kapcsolódási pont, még ha a nagy F1-es sikereit a Ferrarival érte is el. A reklámokba is bevették azért Mika mellé - gondolom ezt ismered:<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.youtube.com/watch?v=pnSzKWQIR1U">www.youtube.com/watch?v=pnSzKWQIR1U</a><br />
Persze Loaeb-nél ez nem működne, mert tényleg a Citröen-hez kapcsolható egy az egyben a kezdetektől fogva. Meg ha marad náluk, akkor nyuggerként időnként csapathat egy kicsit F1-es kocsival is. :)
https://ppf1.blog.hu/2011/09/17/mi_a_problema_jenson_button_szerzodesevel/full_commentlist/1#c14479207
Válasz erre: Mi a probléma Jenson Button szerződésével?
2011-09-17T10:06:35+02:00
2011-09-17T10:06:35+02:00
tomigonzo
http://blog.hu/user/74933
remek post ismet! big grat!!! tobbet surubben ha nem megy a minoseg rovasara :)) (akar egyszerubb hetkoznapi/bb tortenesekrol is csak ne tul bulvarosan ;)<br />
<br />
(azt meg ne is band, hogy ha nem index cimlap, segnyalo gudgabi meg tsai)
https://ppf1.blog.hu/2011/09/09/a_tamaszto_kerek_es_a_kerekveto/full_commentlist/1#c14451322
Válasz erre: A támasztó kerék és a kerékvető
2011-09-13T21:22:04+02:00
2011-09-13T21:22:04+02:00
Putz Patrik
http://blog.hu/user/475507
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/09/09/a_tamaszto_kerek_es_a_kerekveto?fullcommentlist=1#c14449350" class="reply_nick_72158" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14449350 );">@Thrasher</a>: na és honnan volt ismerős? :)
https://ppf1.blog.hu/2011/09/09/a_tamaszto_kerek_es_a_kerekveto/full_commentlist/1#c14449350
Válasz erre: A támasztó kerék és a kerékvető
2011-09-13T17:38:45+02:00
2011-09-13T17:38:45+02:00
Thrasher
http://blog.hu/user/72158
btw már a múltkor gyanús volt, hogy ismerős a neved, de csak most esett le, honnan.<br />
zsír.
https://ppf1.blog.hu/2011/09/09/a_tamaszto_kerek_es_a_kerekveto/full_commentlist/1#c14403109
Válasz erre: A támasztó kerék és a kerékvető
2011-09-10T12:25:31+02:00
2011-09-10T12:25:31+02:00
Putz Patrik
http://blog.hu/user/475507
Köszi az indexnek a címlapot, nektek meg a visszajelzést.<br />
<br />
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/09/09/a_tamaszto_kerek_es_a_kerekveto?fullcommentlist=1#c14401984" class="reply_nick_72158" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14401984 );">@Thrasher</a>: igen, van akinek nyilvánvaló, másoknak meg nem :)<br />
<br />
Ami Joó Gabit illeti: az, hogy az F1 bulvár oldaláról is ír, ami Titeket éppen nem érdekel, az nem jelenti azt, hogy arra nincs szükség. Gondolom van párezer ember, akiknek ezek is fontosak, és ha megnézitek, az sem marad ki, hogy Aldo Costa esetleg a Mercihez tart, ami nem bulvár és fontos is. Divat lett fikázni Gabit, pedig van amikor nem is szolgál rá :) <br />
Másrészről, ha címlapra kerül a ppf1, és rögtön az f1.blog.hu savazása lesz a téma a kommentekben, akkor esélyem sem lesz kikerülni többé, úgyhogy ha valaki azt nem szereti, akkor a napi hírekért olvassa mondjuk a <a rel="nofollow" href="http://f1cirkusz.blog.hu">f1cirkusz.blog.hu</a> -t (Simon István úgyis kint van most Monzában), és néha nézzen be ide. Virágozzék minden virág ;)
https://ppf1.blog.hu/2011/09/09/a_tamaszto_kerek_es_a_kerekveto/full_commentlist/1#c14402949
Válasz erre: A támasztó kerék és a kerékvető
2011-09-10T11:51:41+02:00
2011-09-10T11:51:41+02:00
mergo
http://blog.hu/user/188446
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/09/09/a_tamaszto_kerek_es_a_kerekveto?fullcommentlist=1#c14402599" class="reply_nick_225098" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14402599 );">@robian</a>: Sajnos már nem... :-(
https://ppf1.blog.hu/2011/09/09/a_tamaszto_kerek_es_a_kerekveto/full_commentlist/1#c14402690
Válasz erre: A támasztó kerék és a kerékvető
2011-09-10T11:00:51+02:00
2011-09-10T11:00:51+02:00
tomigonzo
http://blog.hu/user/74933
hajra, hajra, szuper a blog, <br />
szakmai de ertheto, <br />
assad csak a sirjat az idetlen jogabinak, <br />
mindent bele!!!!<br />
grat
https://ppf1.blog.hu/2011/09/09/a_tamaszto_kerek_es_a_kerekveto/full_commentlist/1#c14402599
Válasz erre: A támasztó kerék és a kerékvető
2011-09-10T10:35:01+02:00
2011-09-10T10:35:01+02:00
robian
http://blog.hu/user/225098
VÉGRE INDEX CÍMLAP!!!!
https://ppf1.blog.hu/2011/09/09/a_tamaszto_kerek_es_a_kerekveto/full_commentlist/1#c14402393
Válasz erre: A támasztó kerék és a kerékvető
2011-09-10T09:48:32+02:00
2011-09-10T09:48:32+02:00
aaabbbccc
http://blog.hu/user/274980
Arra emlékszik meg valaki, amikor Prost mint 4x világbajnok az Ascari kijáratnál kiesett a felvezető körön? Nem akart esoben versenyezni...
https://ppf1.blog.hu/2011/09/09/a_tamaszto_kerek_es_a_kerekveto/full_commentlist/1#c14402305
Válasz erre: A támasztó kerék és a kerékvető
2011-09-10T09:31:09+02:00
2011-09-10T09:31:09+02:00
mergo
http://blog.hu/user/188446
Gratulálok Patrik! Végre egy színvonalas írás az F1 háza tájáról. Érdeklődve várom a többi, hasonlóan érdekes és olvasmányos írásodat.<br />
Jógabit meg a darálóba.....
https://ppf1.blog.hu/2011/09/09/a_tamaszto_kerek_es_a_kerekveto/full_commentlist/1#c14402055
Válasz erre: A támasztó kerék és a kerékvető
2011-09-10T08:39:41+02:00
2011-09-10T08:39:41+02:00
humans vs. aliens
http://blog.hu/user/637297
kösz Patrik! örülök az írásaidnak, szeretem, hogy alaposak a témáid, kidolgozottak, belemennek a részletekbe. pár post óta tudom csak hogy van ez a blog, de visszajárok. és hát végre futamhétvége. ez volt a reggeli bemelegítő edzés, nemsokára jön az időmérő....
https://ppf1.blog.hu/2011/09/09/a_tamaszto_kerek_es_a_kerekveto/full_commentlist/1#c14401984
Válasz erre: A támasztó kerék és a kerékvető
2011-09-10T08:16:00+02:00
2011-09-10T08:16:00+02:00
Thrasher
http://blog.hu/user/72158
tok nyilvánvaló dologról írsz, de legalább jól
https://ppf1.blog.hu/2011/09/09/a_tamaszto_kerek_es_a_kerekveto/full_commentlist/1#c14401904
Válasz erre: A támasztó kerék és a kerékvető
2011-09-10T07:48:35+02:00
2011-09-10T07:48:35+02:00
BlahBlah
http://blog.hu/user/167680
azt hittem sokat tudok ezekről, de mindig tanul az ember :)
https://ppf1.blog.hu/2011/09/09/a_tamaszto_kerek_es_a_kerekveto/full_commentlist/1#c14401177
Válasz erre: A támasztó kerék és a kerékvető
2011-09-09T23:39:37+02:00
2011-09-09T23:39:37+02:00
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn
http://blog.hu/user/479710
ez a blog jobb,mint a jogabi-féle.<br />
<br />
Több ilyen színvonalas posztot! Nem baj, ha ne jut minden napra, de lehetőleg a futamoknál gyakrabban.
https://ppf1.blog.hu/2011/09/09/a_tamaszto_kerek_es_a_kerekveto/full_commentlist/1#c14401117
Válasz erre: A támasztó kerék és a kerékvető
2011-09-09T23:31:13+02:00
2011-09-09T23:31:13+02:00
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX
http://blog.hu/user/46496
Tetszik ez a blog.
https://ppf1.blog.hu/2011/08/26/az_eau_rouge_kanyar_10_titka/full_commentlist/1#c14332558
Válasz erre: Az Eau Rouge kanyar 10 titka
2011-08-31T21:33:54+02:00
2011-08-31T21:33:54+02:00
robian
http://blog.hu/user/225098
monaco és a hung után minden évben ezt várom a legjobban. hála a javuló minőségű belső kamerás felvételeknek
https://ppf1.blog.hu/2011/08/26/az_eau_rouge_kanyar_10_titka/full_commentlist/1#c14303970
Válasz erre: Az Eau Rouge kanyar 10 titka
2011-08-27T19:15:30+02:00
2011-08-27T19:15:30+02:00
rognork
http://blog.hu/user/37458
Nagyon jó összefoglaló, esetleg vehetnél fel dadát, és a felszabaduló időben írhatnál a nevezetes pályákról, történelemről.
https://ppf1.blog.hu/2011/08/16/milyen_lesz_a_kers_2014_tol/full_commentlist/1#c14228063
Válasz erre: Milyen lesz a KERS 2014-től?
2011-08-17T10:02:33+02:00
2011-08-17T10:02:33+02:00
Putz Patrik
http://blog.hu/user/475507
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/08/16/milyen_lesz_a_kers_2014_tol?fullcommentlist=1#c14219422" class="reply_nick_349441" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14219422 );">@Real Simon says</a>: Na igen, mérget senki ne vegyen arra, hogy ez így pont fog megvalósulni, a tervezet mindenesetre érdekes. Az utánjáráshoz meg köszi, hogy Dietert leültetted az asztalunkhoz :D<br />
<br />
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/08/16/milyen_lesz_a_kers_2014_tol?fullcommentlist=1#c14223871" class="reply_nick_225098" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14223871 );">@robian</a>: kösz a dícséretet, igen, gayjából ilyenre számíthatunk, ha megvalósul a terv, meg arra, hogy mivel a motorok alapban nem lesznek ilyen erősek, a kifogyott ERS nagy hendikep lesz, és ez a különbség olyan helyeken is engedi majd az előzést, ahol arra eddig nem volt esély.
https://ppf1.blog.hu/2011/08/16/milyen_lesz_a_kers_2014_tol/full_commentlist/1#c14223871
Válasz erre: Milyen lesz a KERS 2014-től?
2011-08-16T17:49:22+02:00
2011-08-16T17:49:22+02:00
robian
http://blog.hu/user/225098
remek ez a blog, azon veszem észre magam, hogy órák óta olvasgatom.<br />
tehát ha jól értem az aktuális üldözőnek nem is lesz más dolga, mint két körön át töltögetni az ERS-ét, közben a DRS-ével rákényszeríteni az elöl haladót, hogy elhasználja a sajátját. jöhetnek a pofátlan lesipuskások, utolsó kanyarban eldőlt futamgyőzelmek...mindenképpen nézőbarátnak tűnik, utoljára A.S. és N.P. párharcnál rekedtem be F1 közvetítés alatt...
https://ppf1.blog.hu/2011/08/16/milyen_lesz_a_kers_2014_tol/full_commentlist/1#c14219422
Válasz erre: Milyen lesz a KERS 2014-től?
2011-08-16T09:53:01+02:00
2011-08-16T09:53:01+02:00
Real Simon says
http://blog.hu/user/349441
Alapos utánajárás végeredménye ez a cikk. Ott voltam a Magyar Nagydíjon, tanúsíthatom (ha kell egyáltalán), hogy ppf1 kolléga utánajárt a dolgoknak a szakembereknél. De 2014 még oly messze van, és az a tapasztalatom, hogy a csapatok az érdekeik szerint bármikor képesek megváltoztatni bármilyen szabályozást, így a KERS/ERS-re vonatkozó előírásokat is. Figyeljük a fejleményeket!
https://ppf1.blog.hu/2011/08/08/drs_tapasztalatok_a_szezon_elso_felebol/full_commentlist/1#c14183587
Válasz erre: DRS tapasztalatok a szezon első feléből
2011-08-10T15:39:39+02:00
2011-08-10T15:39:39+02:00
Inner Circle
http://blog.hu/user/230163
A fő problémát szerintem a digitális korszak jelenti: mindent mérnek, mindent analizálnak és mindent szuperhatékonyan optimalizálnak és elterveznek jó előre. A meccs szinte le van játszva, még mielőtt az autók egyáltalán a pályára gurulnának, az ilyesmi meg sosem izgalmas. Két amatőr sakkjátszmája sokkal izgalmasabb a kocarajongónak (amilyen egy F1-tévénéző), mint két nagymesteré, akik fejben ötven lépéssel előbbre tartanak; nem meglepő, hogy a sakk is haldoklik, mint sportág, és az F1-es szabályváltozásokhoz kísértetiesen hasonló ötletelés zajlik, hogy hogyan rázhatnák fel mesterségesen és tehetnék mesterségesen izgalmassá. Ott még nem jutott eszükbe az, hogy a nagymestereket mesterségesen butítani kéne :-) de az, hogy pl. nem adnának nekik elég időt a gondolkodásra, ezzel nem ideális körülmények közt kényszerítik őket játékra, hogy többet hibázzanak, kb. megfelel az F1-es szabályváltozások irányának.<br />
Szóval ha az F1-es szabályokat BÁRMILYEN kiszámítható módon változtatják (legyen az másféle motor vagy akármilyen boxelőírás), azt a csapatok optimalizálni fogják és a verseny unalmas marad. Ezért jöttek be a nehezen számítható körülmények, mint a gyorsan kopó gumi, régebben az előre kiválasztott gumikeverék, vagy az, hogy a kvali után nem szabad változtatni a beállításokon (így a másnapi versenyen a tegnap ideális beállításokkal kell menni).<br />
Be kéne tiltani a telemetriát és azonnal izgalmasabb lenne minden :-)
https://ppf1.blog.hu/2011/08/08/drs_tapasztalatok_a_szezon_elso_felebol/full_commentlist/1#c14171104
Válasz erre: DRS tapasztalatok a szezon első feléből
2011-08-09T16:10:15+02:00
2011-08-09T16:10:15+02:00
Hammer
http://blog.hu/user/47900
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/08/08/drs_tapasztalatok_a_szezon_elso_felebol?fullcommentlist=1#c14162464" class="reply_nick_418749" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14162464 );">@Andrásovics Pudingsztij</a>: <br />
1. veszélyesen gyorsak voltak kanyarban :)<br />
2. a ground effect nagyon alattomosan, hirtelen szűnt meg, ha valami miatt elemelkedett az autó az aszfaltról<br />
3. a fan car minden szirszart, port, kavicsot, gumitörmeléket stb. felszippantott, és kiszórta hátra
https://ppf1.blog.hu/2011/08/08/drs_tapasztalatok_a_szezon_elso_felebol/full_commentlist/1#c14162464
Válasz erre: DRS tapasztalatok a szezon első feléből
2011-08-08T15:21:54+02:00
2011-08-08T15:21:54+02:00
Andrásovics Pudingsztij
http://blog.hu/user/418749
Mi volt a baj a Groun Effectes autókkal, és a fan carral, miért nem ebben az irányban próbálták tágítani a szabályokat?
https://ppf1.blog.hu/2011/08/08/drs_tapasztalatok_a_szezon_elso_felebol/full_commentlist/1#c14161083
Válasz erre: DRS tapasztalatok a szezon első feléből
2011-08-08T12:23:00+02:00
2011-08-08T12:23:00+02:00
Hammer
http://blog.hu/user/47900
Valóban úgy tűnik, hogy a DRS jót tett a versenyeknek. Nekem nem is gyakorlati, hanem elvi kifogásaim vannak ellene.<br />
<br />
A hőskor(ok)ban az autókat úgy tervezték, hogy minél gyorsabbak, hatékonyabbak legyenek, jobban tapadjanak, rövidebbet fékezzenek. Emiatt mindig jött valami innováció, kezdve a szárnyaktól, a wing-caron, aktív futóművön, turbófeltöltőn keresztül az emelt orrig, a diffúzorig.<br />
A szabályok meg mindig ezeket korlátozták, ha túl gyorsnak, túl veszélyesnek találták az autókat, illetve akkor is, ha csak egy-két csapat nagyon nagy hegemóniát épített ki, és meg kellett keverni a lapokat, ne legyenek unalmasak a futamok.<br />
Na, ebből az utóbbi motivációból született szabályok azok, amelyek idegenek a verseny szellemétől szerintem, és ezek közé tartozik a DRS is.<br />
<br />
Kicsit olyan, mintha bringaversenyen doppingot osztogatnának az üldözőknek, ha elég közel vannak az előttük lévőhöz...
https://ppf1.blog.hu/2011/08/08/drs_tapasztalatok_a_szezon_elso_felebol/full_commentlist/1#c14160274
Válasz erre: DRS tapasztalatok a szezon első feléből
2011-08-08T10:27:11+02:00
2011-08-08T10:27:11+02:00
Inner Circle
http://blog.hu/user/230163
Jó cikk! Emlékezzünk meg két futamról, ahol a DRS a vártnál jobban megkeverte a kártyákat:<br />
1. Törökországban:<br />
<a rel="nofollow" href="http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcStAsUMmzCfa6CCr3Jj5Mysr--ysVBHUhDq9WuqREGMWdVT5Oc5sA">t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcStAsUMmzCfa6CCr3Jj5Mysr--ysVBHUhDq9WuqREGMWdVT5Oc5sA</a><br />
Itt a híres-hírhedt nyolcas kanyar és az onnan a sikánba vezető egyenes a Pirelliknek köszönhetően akár alkalmas is volt az előzésre, csakhogy a DRS használatára feljogosító mérőpont épp e sikán előtt volt. A sikánból kijövet pedig egy rövid egyenes végén, az enyhe 11-es kanyarban lehetett benyomni a DRS-t, ami aztán a 12-es kanyarig szólt. Úgyhogy aki a 8-asból kijövet előzött, azt a 9-es előtt a DRS 1mp-nél közelebb mérhette AZ IMÉNT LEHAGYOTTHOZ, akinek így megnyílt a DRS-e, és a 12-esre gyorsítva akár vissza is előzhetett... Már ez is elég lett volna a kiváló szórakozáshoz, és akkor jött a ráadás, hogy a célegyenesre fordító viszonylag széles kanyarkombinációban akár egymás mellett is fordulhattak az autók, és a célegyenesben ismét fordulhattak a pozíciók. Lewis Hamilton körökön át szórakozott így Jenson Buttonnal, míg végül inkább a boxba ment, és Nico Rosberg is sikeresen keserítette Felipe Massa életét. Ugye ezen a futamon volt a legtöbb előzés az évben?<br />
<br />
2. Montrealban pedig két DRS-zóna is volt, így az elsőben pozíciót foghatott az üldöző, és a másodikra tartogathatta a kegyelemdöfést. Itt jött ki a bűvös egymásodperces határ jelentősége: az utolsó kör előtt Vettelnek ezen kívül kellett tartania a különbséget Buttontól, aki azonban egy kicsivel 0.9 fölé tudta levinni; és a dupla DRS-nek köszönhetően ezzel akkorát ugrott előre, hogy Vettel kapásból végveszélybe került és hibázott. Pedig ha sikerül neki egy tizedecskével több előnyt tartalékolni, Jensonnak csukva marad a DRS-e, nem jön a nyakára, és jó eséllyel Vettelt intették volna le elsőként.
https://ppf1.blog.hu/2011/08/02/a_rake_azaz_a_hasmagassag_emelkedese/full_commentlist/1#c14121661
Válasz erre: A rake, azaz a hasmagasság emelkedése
2011-08-02T13:39:27+02:00
2011-08-02T13:39:27+02:00
Bánki
http://blog.hu/user/573202
Éppen ez érdekelt engem, megnéztem az utóbbi 2 nagydíjról a képeket, letöltöttem a magyar nagydíj időmérőjét is, hogy jobban szemügyre vehessem az autók ezen részét, erre feljövök ide és pont ezt látom. Nagyon jó vagy :)<br />
Köszi a cikket :D
https://ppf1.blog.hu/2011/07/09/puhul_a_program_no_a_feszultseg_diffuzor_saga_sokadik_resz/full_commentlist/1#c14120066
Válasz erre: Puhul a program - nő a feszültség. Diffúzor-saga, sokadik rész, FRISSÍTVE
2011-08-02T10:33:26+02:00
2011-08-02T10:33:26+02:00
Inner Circle
http://blog.hu/user/230163
A nyári szabadságok alatt lemaradtam az egész oda-vissza történetről, és sehol sem találtam meg összefüggően leírva, csak a közvetítések alatti rejtélyes utalásokból gondoltam, hogy történhetett valami. Most már tisztább, köszi :-)
https://ppf1.blog.hu/2011/07/22/aerodinamika_a_forma_1_ben_egyszeruen_1_resz/full_commentlist/1#c14040620
Válasz erre: Aerodinamika a Forma-1-ben egyszerűen - 1. rész
2011-07-22T09:44:33+02:00
2011-07-22T09:44:33+02:00
Még egy kísérlet papírlapokkal:<br />
Két lapot egymástól 5-10 cm-re párhuzamosan lelógatunk és közé fújjuk a levegőt. A két lap egymáshoz közelít, jelezve, hogy a közötte áramló levegő nyomása kisebb, mint az álló levegőé.
https://ppf1.blog.hu/2011/07/09/puhul_a_program_no_a_feszultseg_diffuzor_saga_sokadik_resz/full_commentlist/1#c13957524
Válasz erre: Puhul a program - nő a feszültség. Diffúzor-saga, sokadik rész, FRISSÍTVE
2011-07-11T12:45:43+02:00
2011-07-11T12:45:43+02:00
Bánki
http://blog.hu/user/573202
Szerintem még Whiting-ék is az hitték, hogy ezt könnyebben véghez lehet vinni. Lehet nem volt köztük olyan ember, akinek van némi fogalma a mostani motorokról ?
https://ppf1.blog.hu/2011/07/09/puhul_a_program_no_a_feszultseg_diffuzor_saga_sokadik_resz/full_commentlist/1#c13957520
Válasz erre: Puhul a program - nő a feszültség. Diffúzor-saga, sokadik rész, FRISSÍTVE
2011-07-11T12:44:41+02:00
2011-07-11T12:44:41+02:00
Bánki
http://blog.hu/user/573202
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/07/09/puhul_a_program_no_a_feszultseg_diffuzor_saga_sokadik_resz?fullcommentlist=1#c13954700" class="reply_nick_475507" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13954700 );">@Putz Patrik</a>: Értem :)
https://ppf1.blog.hu/2011/07/09/puhul_a_program_no_a_feszultseg_diffuzor_saga_sokadik_resz/full_commentlist/1#c13955444
Válasz erre: Puhul a program - nő a feszültség. Diffúzor-saga, sokadik rész, FRISSÍTVE
2011-07-11T08:13:47+02:00
2011-07-11T08:13:47+02:00
rognork
http://blog.hu/user/37458
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/07/09/puhul_a_program_no_a_feszultseg_diffuzor_saga_sokadik_resz?fullcommentlist=1#c13954716" class="reply_nick_475507" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13954716 );">@Putz Patrik</a>: Minden esetre szépen erodálják az F1 presztízsét, nem csak ezzel a veszekedéssel, hanem a sornégyes motorokkal, a röhejes ötletekkel, nekem lassan tele a zsákom az egésszel. Hozhatnak újabb szabályokat az előzések érdekében, de már most látszik, hogy önmagában nem ez teszi izgalmassá a versenyt. <br />
Szerintem engedni kéne a csapatokat, hogy ami pénzük van, mindet beletegyék, akár kasztniba, akár motorba. A kiscsapatok meg le vannak szarva.
https://ppf1.blog.hu/2011/07/09/puhul_a_program_no_a_feszultseg_diffuzor_saga_sokadik_resz/full_commentlist/1#c13954716
Válasz erre: Puhul a program - nő a feszültség. Diffúzor-saga, sokadik rész, FRISSÍTVE
2011-07-10T22:24:36+02:00
2011-07-10T22:24:36+02:00
Putz Patrik
http://blog.hu/user/475507
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/07/09/puhul_a_program_no_a_feszultseg_diffuzor_saga_sokadik_resz?fullcommentlist=1#c13952877" class="reply_nick_37458" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13952877 );">@rognork</a>: az F-csatorna tavaly még határeset volt, idén már tilos az ilyen közvetetten működő, irányítottan változó aerodinamika használata is. <br />
Viszont nézzük csak meg fordítva: ha a pilóta elveszi a gázt, akkor megváltozik a légáramlás a kipufogóban, körülötte, így a diffúzorra is hat, ellenben, ha fúvott diffúzort használ a csapat, akkor gázelvételnél sem változik, tehát éppen ennek kéne szabályosnak lennie :) persze ez egy szándékoltan naiv érvelés, csak azt akarom megmutatni, hogy végülis kicsavarható ez a logika is...
https://ppf1.blog.hu/2011/07/09/puhul_a_program_no_a_feszultseg_diffuzor_saga_sokadik_resz/full_commentlist/1#c13954700
Válasz erre: Puhul a program - nő a feszültség. Diffúzor-saga, sokadik rész, FRISSÍTVE
2011-07-10T22:18:08+02:00
2011-07-10T22:18:08+02:00
Putz Patrik
http://blog.hu/user/475507
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/07/09/puhul_a_program_no_a_feszultseg_diffuzor_saga_sokadik_resz?fullcommentlist=1#c13952578" class="reply_nick_573202" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13952578 );">@Bánki</a>: írnék róla szívesen, két dolog hátráltat, az egyik, hogy kevés megbízható információ van a megoldásról, a másik az időhiány :)
https://ppf1.blog.hu/2011/07/09/puhul_a_program_no_a_feszultseg_diffuzor_saga_sokadik_resz/full_commentlist/1#c13952877
Válasz erre: Puhul a program - nő a feszültség. Diffúzor-saga, sokadik rész, FRISSÍTVE
2011-07-10T13:16:52+02:00
2011-07-10T13:16:52+02:00
rognork
http://blog.hu/user/37458
Hát, én még mindig azt mondom, hogy év közben betiltani egy ilyen előnyt hozó fejlesztést, legalábbis szemétség, persze valamivel előre kell hozni a bénábbakat is. Annak ellenére mondom, hogy nem a RBR-nek szurkolok. <br />
Főleg ezek a hülye indokok, hogy tilos a pilóta által működtetett aerodinamikai elem. Bazze, az F csatorna mi volt vajon.<br />
A következő az lesz, hogy betiltják Newey-t, vagy Vettelt? Vagy optikai tuningolt Fabiakkal kell majd indulni?
https://ppf1.blog.hu/2011/07/09/puhul_a_program_no_a_feszultseg_diffuzor_saga_sokadik_resz/full_commentlist/1#c13952578
Válasz erre: Puhul a program - nő a feszültség. Diffúzor-saga, sokadik rész, FRISSÍTVE
2011-07-10T11:56:01+02:00
2011-07-10T11:56:01+02:00
Bánki
http://blog.hu/user/573202
Az oktopuszról tudnál írni egy kis cikket. Számomra egy kicsit homály, hogy annak mi lett volna a működése.
https://ppf1.blog.hu/2011/07/09/puhul_a_program_no_a_feszultseg_diffuzor_saga_sokadik_resz/full_commentlist/1#c13951878
Válasz erre: Puhul a program - nő a feszültség. Diffúzor-saga, sokadik rész, FRISSÍTVE
2011-07-10T07:59:27+02:00
2011-07-10T07:59:27+02:00
Putz Patrik
http://blog.hu/user/475507
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/07/09/puhul_a_program_no_a_feszultseg_diffuzor_saga_sokadik_resz?fullcommentlist=1#c13949656" class="reply_nick_39186" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13949656 );">@99765</a>: most éppen igen. Frissítettem a cikket...
https://ppf1.blog.hu/2011/07/09/puhul_a_program_no_a_feszultseg_diffuzor_saga_sokadik_resz/full_commentlist/1#c13949656
Válasz erre: Puhul a program - nő a feszültség. Diffúzor-saga, sokadik rész, FRISSÍTVE
2011-07-09T15:21:01+02:00
2011-07-09T15:21:01+02:00
aagifekete
http://blog.hu/user/39186
most mégis tilos (?)<br />
:)
https://ppf1.blog.hu/2011/07/03/diffuzor_kisokos/full_commentlist/1#c13928527
Válasz erre: Diffúzor kisokos
2011-07-06T17:04:16+02:00
2011-07-06T17:04:16+02:00
Putz Patrik
http://blog.hu/user/475507
Egyetértek, necces év közben betiltani, még akkor is, ha Charlie Whiting szerint már nagyon durván használják, legalábbis ő elképedt, amikor az adatokat megkapta. Az F-csatorna is extrém dolog volt, mégsem tiltották be év közben.
https://ppf1.blog.hu/2011/07/03/diffuzor_kisokos/full_commentlist/1#c13922936
Válasz erre: Diffúzor kisokos
2011-07-06T07:46:31+02:00
2011-07-06T07:46:31+02:00
rognork
http://blog.hu/user/37458
Én csak azt nem értem, hogy miért idény közben kell betiltani. Vagyis értem, unalmas a RBR előnye, de ha már valaki kitalál egy ilyen baromi jó autót, akkor esetleg hagyni kéne, hogy learassa a babért. Vagy esetleg visszamenőleg törölhetnénk az MP4/4 eredményeit is.
https://ppf1.blog.hu/2011/05/26/a_ferrari_durvan_kemleli_a_rivalisok_taktikajat/full_commentlist/1#c13610127
Válasz erre: A Ferrari durván kémleli a riválisok taktikáját
2011-05-29T13:58:08+02:00
2011-05-29T13:58:08+02:00
teneriferepülőjegy
http://blog.hu/user/613221
b+
https://ppf1.blog.hu/2011/05/26/a_ferrari_durvan_kemleli_a_rivalisok_taktikajat/full_commentlist/1#c13605478
Válasz erre: A Ferrari durván kémleli a riválisok taktikáját
2011-05-28T16:34:41+02:00
2011-05-28T16:34:41+02:00
Putz Patrik
http://blog.hu/user/475507
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/05/26/a_ferrari_durvan_kemleli_a_rivalisok_taktikajat?fullcommentlist=1#c13599607" class="reply_nick_119343" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13599607 );">@Bgs</a>: Utánanéztem, amennyire az időm engedte. Egy ausztrál rádióamatőr, aki jár a versenyekre ezt írja a McLaren kódolásáról, évi bontásban:<br />
1995 - Not encrypted<br />
1996 - Not encrypted<br />
1997 - A simple voice inversion system<br />
1998 - A simple voice inversion system<br />
1999 - ?<br />
2000 - A simple voice inversion system<br />
2001 - New radios, but no encryption.<br />
2002 - No encryption.<br />
2003 - No encryption.<br />
2004 - No encryption.<br />
2005 - Digital encryption<br />
2006 - Digital encryption.... and have been ever since.<br />
<br />
Egy másik forrás meg ezt írja:<br />
Most of the teams use TETRA encryption so there's no way anyone with a radio scanner can decode what they are saying, however as you say, all teams have to provide a decrypted feed to FOM who are then able to broadcast as much or as little as they want. This way teams indirectly hear snippets of radio conversation from each other, albeit with a delay, hence the use of codewords now.<br />
<br />
Vannak a csapatoknál olyan emberek, akik a FOM broadcastot figyelik, de ott sok egyéb mellett a káromkodások elkerülése miatt is késleltetve adják le a beszélgetéseket - így a Kangaroo TV/FanVision is késlelteve adja. Tehát egy box!box!box! csak késve juthatna egy rivális csapat fülébe ezen az úton.<br />
<br />
Ha nem haragszol, itt most ezt lezárom, ennél több időt nem fogok erre szánni. Persze, ha valami bizonyítékot szeretnél bemutatni, hogy a pit-car kommunikáció nincs kódolva, akkor nyugodtan tedd meg.
https://ppf1.blog.hu/2011/05/26/a_ferrari_durvan_kemleli_a_rivalisok_taktikajat/full_commentlist/1#c13605425
Válasz erre: A Ferrari durván kémleli a riválisok taktikáját
2011-05-28T16:23:18+02:00
2011-05-28T16:23:18+02:00
Putz Patrik
http://blog.hu/user/475507
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/05/26/a_ferrari_durvan_kemleli_a_rivalisok_taktikajat?fullcommentlist=1#c13594412" class="reply_nick_37458" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13594412 );">@rognork</a>: A cumi lett a bünti, hogy Alonso így egy kör hátránnyal ért célba az ötödik helyen.
https://ppf1.blog.hu/2011/05/26/a_ferrari_durvan_kemleli_a_rivalisok_taktikajat/full_commentlist/1#c13602885
Válasz erre: A Ferrari durván kémleli a riválisok taktikáját
2011-05-28T08:56:05+02:00
2011-05-28T08:56:05+02:00
Putz Patrik
http://blog.hu/user/475507
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/05/26/a_ferrari_durvan_kemleli_a_rivalisok_taktikajat?fullcommentlist=1#c13599607" class="reply_nick_119343" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13599607 );">@Bgs</a>: szabálytalannak az RBR sem nevezte utólag.<br />
<br />
A csapatrádiót én nem így tudom, de utánanézek annak amit írsz.
https://ppf1.blog.hu/2011/05/26/a_ferrari_durvan_kemleli_a_rivalisok_taktikajat/full_commentlist/1#c13599607
Válasz erre: A Ferrari durván kémleli a riválisok taktikáját
2011-05-27T18:33:25+02:00
2011-05-27T18:33:25+02:00
Bgs
http://blog.hu/user/119343
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/05/26/a_ferrari_durvan_kemleli_a_rivalisok_taktikajat?fullcommentlist=1#c13593953" class="reply_nick_475507" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13593953 );">@Putz Patrik</a>: Volt idő, amikor digitális sugárzásban előbenb adtál a csapatrádiókat is. <br />
<br />
Ezenkívül. ha utánajársz, találsz olyan "klubot", akik kijárnak a versenyekre és a csapatrádiókat hallgatják saját készülékekkel. <br />
<br />
Nem volt itt semmi szabálytalan vagy suttyomban...
https://ppf1.blog.hu/2011/05/26/a_ferrari_durvan_kemleli_a_rivalisok_taktikajat/full_commentlist/1#c13594412
Válasz erre: A Ferrari durván kémleli a riválisok taktikáját
2011-05-27T10:35:59+02:00
2011-05-27T10:35:59+02:00
rognork
http://blog.hu/user/37458
És akkor most lesz bünti is ebből? vagy a cumi lesz nekik a legnagyobb bünti?
https://ppf1.blog.hu/2011/05/26/a_ferrari_durvan_kemleli_a_rivalisok_taktikajat/full_commentlist/1#c13593953
Válasz erre: A Ferrari durván kémleli a riválisok taktikáját
2011-05-27T09:53:38+02:00
2011-05-27T09:53:38+02:00
Putz Patrik
http://blog.hu/user/475507
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/05/26/a_ferrari_durvan_kemleli_a_rivalisok_taktikajat?fullcommentlist=1#c13593825" class="reply_nick_119343" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13593825 );">@Bgs</a>: félreértesz. Az FIA a szabályzótestület, ők határoztak úgy, hogy a csapatok a saját rádióforgalmukat nem kódolhatják úgy, hogy ők nem férnek hozzá (azaz amúgy kódolhatják, csak éppen biztosítani kell az FIA felé, hogy ők így is hozzáférjenek). Tavaly nyárig úgy volt, hogy az FIA ehhez hozzáfér és kiadja a közvetítőnek, akik döntenek, hogy abból mit adnak adásba, kivéve, ha a csapat nyomott egy gombot, amivel cenzúrázták az adott beszélgetést - ekkor a közvetítésbe nem lehetett kiadni. De az FIA a saját vizsgálataihoz és döntéseihez ekkor is felhasználta ha kellett. Azóta már nincs cenzúrázási lehetősége a csapatnak.<br />
<br />
Mindazonáltal az, hogy a közvetítő hozzáfér a beszélgetéshez nem jelenti azt, hogy a csapatok is hallják egymásét. Elvileg azt nem hallhatják.
https://ppf1.blog.hu/2011/05/26/a_ferrari_durvan_kemleli_a_rivalisok_taktikajat/full_commentlist/1#c13593825
Válasz erre: A Ferrari durván kémleli a riválisok taktikáját
2011-05-27T09:39:38+02:00
2011-05-27T09:39:38+02:00
Bgs
http://blog.hu/user/119343
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/05/26/a_ferrari_durvan_kemleli_a_rivalisok_taktikajat?fullcommentlist=1#c13586178" class="reply_nick_475507" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13586178 );">@Putz Patrik</a>: Szép is lenne, ha a versenybírók azzal lennének elfoglalva, hogy átlag húsz versenyző beszélgetéseit hallgassa és szortírozza, hogy mit ad ki :D<br />
<br />
Jópár éve kódolatlan az adás, csak egy ideig lehetett rövid kódolt üzeneteket is küldeni. Tavaly óta már az sincs. A verseny közvetítőjének teljes hozzáférése van pl. minden beszélgetéshez...
https://ppf1.blog.hu/2011/05/26/a_ferrari_durvan_kemleli_a_rivalisok_taktikajat/full_commentlist/1#c13586178
Válasz erre: A Ferrari durván kémleli a riválisok taktikáját
2011-05-26T13:22:34+02:00
2011-05-26T13:22:34+02:00
Putz Patrik
http://blog.hu/user/475507
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/05/26/a_ferrari_durvan_kemleli_a_rivalisok_taktikajat?fullcommentlist=1#c13585846" class="reply_nick_119343" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13585846 );">@Bgs</a>: A nincs kódolva az azt jelenti, hogy az FIA hozzáfér nagyrészt a rádióforgalomhoz, illetve tavaly Hockenheim óta a teljes forgalomhoz. Ezt aztán ki is adhatják közvetítésbe. DE a csapatok egymás forgalmához elvileg nem férhetnek hozzá.<br />
<br />
Pont ezen a versenyen volt erre jó példa, hogy Vettelnek szólt a csapat, hogy ne használja a KERS-et, ezt - a tévéből megtudva! - szólt a McLaren Hamiltonnak, hogy Vettel nem használ KERS-et.<br />
<br />
Vagy tavaly Monzában:<br />
McLaren: Jenson we need you to push now, push now, everything you've got.<br />
[ez aztán kiment adásba]<br />
Ferrari (Alonsónak):Button was told to push like hell...<br />
[aztán ez is kiment adásba]
https://ppf1.blog.hu/2011/05/26/a_ferrari_durvan_kemleli_a_rivalisok_taktikajat/full_commentlist/1#c13585846
Válasz erre: A Ferrari durván kémleli a riválisok taktikáját
2011-05-26T12:49:09+02:00
2011-05-26T12:49:09+02:00
Bgs
http://blog.hu/user/119343
A rádió adásokat évek óta nem kódolják, mert betiltották. A TV-ben sem tudnák bejátszani a csapatrádió felvételeket.
https://ppf1.blog.hu/2011/05/26/a_ferrari_durvan_kemleli_a_rivalisok_taktikajat/full_commentlist/1#c13585089
Válasz erre: A Ferrari durván kémleli a riválisok taktikáját
2011-05-26T11:40:50+02:00
2011-05-26T11:40:50+02:00
Putz Patrik
http://blog.hu/user/475507
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/05/26/a_ferrari_durvan_kemleli_a_rivalisok_taktikajat?fullcommentlist=1#c13584763" class="reply_nick_341183" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13584763 );">@RRSS2</a>: ez már régen nem ilyen egyszerű. Elvileg, ha csak a készülődést figyelnék a Ferrarinál dolgozók, akkor a) lemaradnának az eseményről (a szerelők marha gyorsan előpattannak ám!) b) sokkal könnyebb lenne összezavarni, mert úgy kellene csak tenni az ellenfeleknél, mintha várnának valakit, aztán jéé, hát mégsem jött ki. De Webber kerékcseréit 100%-ban lefedték, és csak az övét, pedig csak a készülődés alapján nem lehet különbséget tenni Vettel és Webber közelgő kerékcseréje között.
https://ppf1.blog.hu/2011/05/26/a_ferrari_durvan_kemleli_a_rivalisok_taktikajat/full_commentlist/1#c13584763
Válasz erre: A Ferrari durván kémleli a riválisok taktikáját
2011-05-26T11:11:04+02:00
2011-05-26T11:11:04+02:00
RRSS2
http://blog.hu/user/341183
Baromi nagy csel egy Ferrarist beültetnek a Redbull boxával szembe, és távcsővel figyeli a készülődést a boxba... Nagy kaland
https://ppf1.blog.hu/2011/05/18/szolgalati_kozlemeny_7051/full_commentlist/1#c13570859
Válasz erre: Szolgálati közlemény
2011-05-24T21:15:08+02:00
2011-05-24T21:15:08+02:00
roadtozion
http://blog.hu/user/611672
Gratula :)<br />
Alig várjuk a friss bejegyzéseket, kicsit tényleg furcsa volt, hogy nem úgy frissült a blog, de hát ezt igazán le lehet nézni :)<br />
Sok boldogságot!
https://ppf1.blog.hu/2011/05/18/szolgalati_kozlemeny_7051/full_commentlist/1#c13545194
Válasz erre: Szolgálati közlemény
2011-05-21T20:14:05+02:00
2011-05-21T20:14:05+02:00
Megosztó
http://blog.hu/user/496149
Gratulálunk! :) Az első a család!
https://ppf1.blog.hu/2011/05/18/szolgalati_kozlemeny_7051/full_commentlist/1#c13538012
Válasz erre: Szolgálati közlemény
2011-05-20T17:45:34+02:00
2011-05-20T17:45:34+02:00
F1mre
http://blog.hu/user/424134
Hu, még nem volt hozzászólás... mióta rátaláltam erre a blogra, érdeklődve nézek fel néhány naponta és elolvasom az új bejegyzéseket, szivesen várok akár 10 napokat is egy bejegyzésre, mert érdekes, érdemes.
https://ppf1.blog.hu/2011/05/08/ahol_lopni_muszaj/full_commentlist/1#c13457564
Válasz erre: Ahol lopni muszáj
2011-05-11T20:48:00+02:00
2011-05-11T20:48:00+02:00
Bánki
http://blog.hu/user/573202
Érdekes hogy a Red Bull hátulja még ígyis a KERS-szel együtt is a legkeskenyebb
https://ppf1.blog.hu/2011/05/08/ahol_lopni_muszaj/full_commentlist/1#c13455763
Válasz erre: Ahol lopni muszáj
2011-05-11T17:22:16+02:00
2011-05-11T17:22:16+02:00
f1guru
http://blog.hu/user/559809
Szerintem is teljesen normális dolog az ipari kémkedés a F1-ben. A McLaren-ügyből csakis politikai okok miatt csináltak akkora feneket 2007-ben (Ron Dennis vs Max Mosley). A Toyota-ügyből semmi nem lett, pedig az sokkal súlyosabb volt.
https://ppf1.blog.hu/2011/05/08/ahol_lopni_muszaj/full_commentlist/1#c13451052
Válasz erre: Ahol lopni muszáj
2011-05-11T10:26:42+02:00
2011-05-11T10:26:42+02:00
Putz Patrik
http://blog.hu/user/475507
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/05/08/ahol_lopni_muszaj?fullcommentlist=1#c13448117" class="reply_nick_255833" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13448117 );">@vasgyuszi</a>: nincs, bevallom én erről a 6 akksis dologról is lemaradtam :) annyi tudható, hogy míg a többiek a jól hűthető oldalszekrényekbe, annak az aljába stb pakolják a KERS egy részét (egy másikat meg az üzemanyagcella alá), a Red Bull a motor mögé, a váltó mellé alulra teszi két oldalra a KERS néhány egységét. Itt egy kép róla, a dobozt kell nézni a "vigyázz nagyfeszültség"-szimbólummal:<br />
<a rel="nofollow" href="http://img1.auto-motor-und-sport.de/Red-Bull-KERS-c890x594-ffffff-C-8f18284a-481932.jpg">img1.auto-motor-und-sport.de/Red-Bull-KERS-c890x594-ffffff-C-8f18284a-481932.jpg</a><br />
Itt sokkal nagyobb a hőmérséklet és a vibráció is, de állítólag mára már jórészt megoldódtak a problémák.
https://ppf1.blog.hu/2011/04/06/attelepitik_a_silverstone_i_celegyenest/full_commentlist/1#c13451000
Válasz erre: Áttelepítik a silverstone-i célegyenest
2011-05-11T10:21:29+02:00
2011-05-11T10:21:29+02:00
Putz Patrik
http://blog.hu/user/475507
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/04/06/attelepitik_a_silverstone_i_celegyenest?fullcommentlist=1#c13169713" class="reply_nick_113330" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13169713 );">@korlat</a>: <a href="http://ppf1.blog.hu/2011/04/06/attelepitik_a_silverstone_i_celegyenest?fullcommentlist=1#c13399563" class="reply_nick_255833" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13399563 );">@vasgyuszi</a>: <br />
Szerintem korlat erre gondol:<br />
<a rel="nofollow" href="http://i2.photobucket.com/albums/y24/jone00blaze/Screenshot2011-03-10at112452PM.png">i2.photobucket.com/albums/y24/jone00blaze/Screenshot2011-03-10at112452PM.png</a><br />
vasgyuszi meg erre:<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.formula1.com/teams_and_drivers/teams/6/technical/2005/170.html">www.formula1.com/teams_and_drivers/teams/6/technical/2005/170.html</a><br />
A McLaren lelógó fésűje a diffúzor munkáját teszi hatékonyabbá, kihasználva a kisnyomású levegőt, ami a kerék mögött van, a fűrészfogas gurney-flap a hátsó szárnyon a nagy állásszögű szárnyról leváló levegőt segíti tovább a szárnyközelben tartani apró örvények sokaságával.<br />
A repülőgépek szárnyainak a végére is örvények miatt teszik a wing tipet, de ott inkább leallítani szeretnék. A szárny alatt ugyanis nagynyomású, felette meg kisnyomású levegő van, ami ott szívesen elkezdi megkerülni a szárnyat, és ennek kell útját állni. Voltaképp ezért vannak az F1-es szárnyakon is véglapok.
https://ppf1.blog.hu/2011/05/08/ahol_lopni_muszaj/full_commentlist/1#c13448117
Válasz erre: Ahol lopni muszáj
2011-05-10T21:36:11+02:00
2011-05-10T21:36:11+02:00
vasgyuszi
http://blog.hu/user/255833
Van-e méylrehatóbb információ a RedBull KERS-érol, annál, mint amit a hétvégén a Newey bácsi (vagy a furcsaszemu osztrák bácsi) elkottyintott, melyszerint nekik 6 akksiból áll a rendszer és megletosen nagy hoterhelésnek vannak ezek kitéve, míg a rivális rendszerek jórészt a Mercedes-tol lettek vásárolva és 1 akksit tartalmaznak. Megint beütött A. Newey zsenije, hogy a súlyelosztás miatt elbonyolították a KERS-et, ami így jóval nagyobb befektetés, mire muxik, de akkor istencsászár :)
https://ppf1.blog.hu/2011/05/08/ahol_lopni_muszaj/full_commentlist/1#c13440161
Válasz erre: Ahol lopni muszáj
2011-05-09T22:34:41+02:00
2011-05-09T22:34:41+02:00
Putz Patrik
http://blog.hu/user/475507
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/05/08/ahol_lopni_muszaj?fullcommentlist=1#c13440018" class="reply_nick_571248" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13440018 );">@Apacs77</a>: Köszi, javítom!
https://ppf1.blog.hu/2011/05/08/ahol_lopni_muszaj/full_commentlist/1#c13440018
Válasz erre: Ahol lopni muszáj
2011-05-09T22:20:11+02:00
2011-05-09T22:20:11+02:00
Apacs77
http://blog.hu/user/571248
Bocs, csak írtad, hogy a minardi használta a bemetszést először 2005-ben és a képen a 2004-es renaulton már rajta van...
https://ppf1.blog.hu/2011/05/08/ahol_lopni_muszaj/full_commentlist/1#c13432991
Válasz erre: Ahol lopni muszáj
2011-05-09T10:10:28+02:00
2011-05-09T10:10:28+02:00
Real Simon says
http://blog.hu/user/349441
Kegyetlen világ a Formula-1. Itt nem a "való világ" morális elvei érvényesülnek: ha egy csapat nem másolja le, vagy legalábbis nem néz alaposan utána egy másik csapat bármilyen kis újításának, az nem végzi elég jól a dolgát! Menthetetlenül lemarad, visszaesik. A McLaren nem készült el az összes update-jével Isztambulra, meg is lett az eredménye: Hamilton csak 4., Button 6. lett; az elmúlt 3 hetet végigfejlesztő Ferrari lépéselőnybe került. Ahogy Ron Dennis mondta anno Eddie Jordannek: "Welcome to the piranha Club!" :)
https://ppf1.blog.hu/2011/04/06/attelepitik_a_silverstone_i_celegyenest/full_commentlist/1#c13401305
Válasz erre: Áttelepítik a silverstone-i célegyenest
2011-05-05T08:27:41+02:00
2011-05-05T08:27:41+02:00
korlat
http://blog.hu/user/113330
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/04/06/attelepitik_a_silverstone_i_celegyenest?fullcommentlist=1#c13399563" class="reply_nick_255833" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13399563 );">@vasgyuszi</a>: asszem értem. trükkös:D köszi!
https://ppf1.blog.hu/2011/04/06/attelepitik_a_silverstone_i_celegyenest/full_commentlist/1#c13399563
Válasz erre: Áttelepítik a silverstone-i célegyenest
2011-05-04T21:46:42+02:00
2011-05-04T21:46:42+02:00
vasgyuszi
http://blog.hu/user/255833
<a href="http://ppf1.blog.hu/2011/04/06/attelepitik_a_silverstone_i_celegyenest?fullcommentlist=1#c13169713" class="reply_nick_113330" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13169713 );">@korlat</a>: gondolom hasonló okokból, mint az utasszállítórepülogépek némelyikének van wing tip-ja, a szárny végén egy kis merolegesen odabiggyesztett nyíl alakú darab. Fogyasztáscsökkento hatású. Errol a fésus izékról is másképp szakad le a levego, nem egy nagy élror, hanem a sok kicsi fogakró, így kisebb visszahúzóerot gerjeszt.
https://ppf1.blog.hu/2011/03/24/ketelyek_a_drs_bevezetesevel_kapcsolatban/full_commentlist/1#c13309265
Válasz erre: Kételyek a DRS bevezetésével kapcsolatban
2011-04-25T09:21:41+02:00
2011-04-25T09:21:41+02:00
Melchi Zadok
http://blog.hu/user/57671
összességében ma már egyértelműnek tűnik: a DRS egy nagyon jó kis ötlet volt, jó, hogy meglépték.
https://ppf1.blog.hu/2011/04/06/attelepitik_a_silverstone_i_celegyenest/full_commentlist/1#c13169713
Válasz erre: Áttelepítik a silverstone-i célegyenest
2011-04-10T08:48:07+02:00
2011-04-10T08:48:07+02:00
korlat
http://blog.hu/user/113330
hi főnök!<br />
kérdésem támadt:<br />
már nem emlékszem pontosan, vagy a mclaren vagy a ferrari hátsó szárnyának a függőleges lapja alul úgy néz ki, mint egy fésü. na most, hogy miért? ötletem sincs és kezd idegesíteni:D