HTML

Putz Patrik F1 - ppf1.blog.hu

Forma-1-ről mindenféle, de főleg technika.

A szerző a Sport Auto Magazin sportrovatának vezetője.

Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, iratkozz fel a Sport Auto Magazin facebook oldalára.



Legtöbb like

Utolsó kommentek

Blogroll

Craig Scarborough scarbsf1.wordpress.com

James Allen
jamesallenonf1.com

Joe Saward joesaward.wordpress.com

Simon István szaguldocirkusz.hu

Hunnylander hunnylander.wordpress.com

Farkas Péter (origo - Görbe Tükör)
origo.hu/cimkek/forma-1-gorbe-tukor

Egy ralibaleset margójára

2011.02.06. 19:00 Putz Patrik

Szegény Robert. Horror ami vele történt, az autóba berobbanó szalagkorláttal és azzal, hogy vagy egy óra után tudták kiszedni a kocsiból. De azt hiszem nem tiltakozna, ha bárki megemlítené neki, hogy az ő döntése volt, hogy ralizzon. És a csapata elengedte.
 

Jó fej hozzáállás, de nem profi

Ami régen volt, az már ma nem megengedett. A nyolcvanas években Carlos Reutemann harmadik lehetett rali vb-futamon, míg 2009-ben Raikkönen, amikor a McLarennel tárgyalt, az egyik lényeges véleménykülönbségnek nevezte meg, hogy a wokingiak nem engedték volna, hogy ralizzon a holtszezonban és a nyári szünetben. Aztán váltott egészében. Azt lehet.
Mert át lehet állni ma is. Ott van Sarrazzin, aki jól megy a pályaversenyeken is és a raliban is (nem különben Loeb, hiszen Le Mans-ban második lett 2006-ban), de az F1-ben egyszerűen több forog kockán. Főleg, hogy az F1 relatíve biztonságosabb lett az évek során. Lehet, hogy régen “úgy indult el egy verseny, hogy nem lehetett tudni, ki fejezi be és ki nem...”, de manapság szinte fordítva van. Az F1 biztonságos, minden más veszélyes.
Tenisz(?)baleset Montoyánál, biciklis balesetek Webbernél, ezekről mind hallottunk. De rémlik valakinek Jason Watt neve? A színesbőrű dán pilóta már az F1 kapujában volt, amikor 1999-ben az év végén egy fotózáson motorbalesetet szenvedett és deréktól lefelé lebénult.
 

Versenyző, mint befektetés

Mivel manapság már nem lehet hipp-hopp bekerülni a vérkeringésbe, itt nem csak arról van szó, hogy egy esetleges (F1-en kívüli) baleset rombadöntheti egy versenyző pályafutását, de arról is, hogy mindazok, akik időt, pénzt, energiát és szeretetet áldoztak az illetőre hiába tették mindezt. Ott van a család, a mentor(ok), majd a menedzser és végül a csapat. És mivel egy autóversenyző élvezi a veszélyt (szép is lenne, ha nem így lenne) a környezetének a dolga, hogy ne engedje teljesen szabadjára őt. Végül az F1-be érve a csapat az, aki szerződésben eltiltja a pilótát a veszélyes tevékenységektől. A ralitól például.
 

A rali veszélyes üzem

Az a fura helyzet állt elő, hogy míg az F1 az évek során egész biztonságos lett, a rali nem tudott vele lépést tartani - valójában nem is lehet ugyanarra a szintre hozni. Monzában kivághatnak ősfákat, ha biztonsági kockázatot jelentenek, de egy Ouninpohja a finn ralin elképzelhetetlen fák nélkül. De ha nincs fa, van más, villanypózna, betonelem, szakadék, hiszen a ralit nem versenyekre épített pályákon tartják. A nézőket elterelhetik a veszélyes(nek gondolt) pontokról, és az autók bukóketrecét is egyre jobbra készítik, de ez mind édeskevés, ha szembe jön egy szalagkorlát pucér vége.
 

Renault a saját csapdájában

Futtass jól egy csapatot magánpénzből, világszínvonalon. Kell egy jó gárda, kellenek szponzorok és egy világklasszis pilótapáros - vagy egy világklasszis pilóta és egy hátvéd. 
Vagy egy hátvédnek is beillő fizetős pilóta. Nem szeretném Petrovot leírni, főleg azok után, ahogy a tavalyi hibák után felállt az év végén, hogy perfekt autózással tartsa vissza a szezonzárón Alonsót a próbálkozásoktól. De lássuk be, hogy ettől még nem lett klasszis. Most pedig Petrovra és Bruno Sennára hárul a feladat, hogy egy erős középcsapatot visszaemeljenek az élmezőnybe. Sennát ráadásul a bemutató előtt rántották elő a cilinderből - fekete arany Lotus-Renault és Senna... a kis PR trükk annyira adta magát, erre mondják, hogy kihagyhatatlan. De most fordult a kocka és Brunónak vezetnie kell, és aki lemaradt volna a tavalyi szezonról, annak legyen elég annyi, hogy nem rossz a fiú, de Bruno nem egyenlő Ayrtonnal.
Nem lennék most a Renault csapatvezetői helyében. Egy évnyi fejlesztés, innovációk, pénz, paripa, fegyver és most nincs aki eséllyel használja a csatában mindezt. 
Kár volt elengedni Robertet.

10 komment

Címkék: rali f1 autó forma 1 rally kubica formula 1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://ppf1.blog.hu/api/trackback/id/tr282642690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

==T== 2011.02.06. 19:22:41

Heidfeld lehet a megoldás a Renault számára. Kubinak jobbulást!

Putz Patrik · http://ppf1.blog.hu 2011.02.06. 21:43:22

@==T==: Heidfeld valóban jó lehet, de Hülkenberg is akár.

Morgó Muki 2011.02.07. 16:02:55

@Putz Patrik: Magam is Hülkenbergre gondoltam. Ráadásul abban a srácban biztos mozog valami, hogy most megmutatom a Williamsnek, hogy hiba volt elküldeni. Szegény Bruno mit bizonyítana? Azt már bebizonyította, hogy semmi köze a Ayrtonhoz, ahogy azt sejteni is lehetett.
Másodsorban: Utólag persze okos az ember, hogy kár volt elengedni Kubicát, de nem tudod, mennyivel járul hozzá kiegyensúlyozottságához és ezzel a jó formájához az F1-ben, ha hagyják ralizni, ami neki fontos. Mondom ezt úgy, hogy idén kifejezetten Robertnek szurkoltam volna. Úgy tűnik, ütőképes az autója, tehetségét meg már bizonyította.

Putz Patrik · http://ppf1.blog.hu 2011.02.08. 11:05:21

@Morgó Muki: ez nekem elég mondvacsinált dolog, hogy ez kell a kiegyensúlyozottságához. Gondolj bele, hogy szülei külön éltek, mert az apjával ment Olaszországba, hogy ott gokartozzon. Elment rá egy család élete, mondhatjuk. Ezért mondom, hogy húzni kell egy határt, amin belül ésszerű kockázatok vannak és a határon belül kell megtalálni a kiegyensúlyozottságot.

Azért vagyok különösen mérges emiatt, mert Kubica a legszimpatikusabb srác az F1-ben, közben pedig nagyon penge a pályán is. És most lehet, hogy ezt az egészet elszúrta. De akárhogy is... adja Isten, hogy meggyógyuljon, és jobb legyen mint valaha.

korlat 2011.02.08. 12:11:09

viszonylag ritkán történik ennyire súlyos baleset még a raliban is. persze az esély jóval nagyobb, mint pl az f1-ben vagy bármi más sorozatban, ahol épített pályák vannak. ennyire szerencsétlen balesettel szerintem még a rönyónál sem számoltak nagy hangsúllyal. benne volt, millióból egy. bejött, kár:/
helyettesítéshez pedig:
hülkenberg fiatal, komoly pilóta lehet, de nem rutinos. ennyit bruno is tud szerintem. ha én lennék rönó, akkor heidfeld, fisichella tengelyen mozognék.
sőt, vilnövöt a rönóba!:)

Morgó Muki 2011.02.08. 16:09:19

@Putz Patrik: Még az írásodon is érezni, hogy mérges vagy! :)
Megértelek, meg igazad is van, de megpróbálok neked egy érvet adni, hogy miért ment ralizni. Amit te leírtál, abban a kandalló mellett üldögélve ő is igazat adna, de valószínűleg abban a pillanatban elszállt a józansága, ha ralizni hívták. Én ezt megtudom érteni.
@korlat: Villeneuve nem hiszem, hogy jó választás és erre Schumacher a bizonyíték. Nehéz visszatérni, ha éveket kihagysz. Fisichella meg nem tudja bebizonyítai, hogy 70 körön keresztül is tud gyors lenni. Heidfeld még akár jó is lehet.

Melchi Zadok 2011.02.08. 17:19:01

@korlat: a villeneuve-öt gondolom viccből írtad.

korlat 2011.02.08. 18:05:16

@melchi zadok: zsákkot viccből, igen:)

RAH-66 2011.02.18. 18:38:35

Kis korrekció: Jason Watt.
Lehet Danny Watts-ra gondoltál:)
süti beállítások módosítása