A célegyenesbe fordulva még mindig négy legény áll talpon a vb-küzdelemben, ami páratlan az F1 történetében. Ha megnézzük az egyes aspiránsok versenyeit, voltak olyan futamok, ahol zseniálisat alkottak, és olyanok, amiket jobb lenne elfelejteni. Most koncentráljunk a legjobbakra.
Alonso - Szingapúr
Alonso 2010-es szezonjának második fele önmagában megér pár szót, vert helyzetből vált a vb legnagyobb esélyesévé, a szingapúri verseny ennek a kampánynak különösen szép momemtuma. A Red Bull Monacóban még legyőzhetetlennek tűnt, a hasonlóan huplis és koszos szingapúri pályán Fernando mégis behúzta a lehetetlent, elhalászta a pole-t Webber és Vettel orra elől. A startnál Vettel ugyan jobban indult, de Alonso könyörtelenül addig vezette őt a poros féktávra, amíg a német inkább besorolt a második helyre. A spanyol innentől lenyűgözően ment - Vettellel külön kategóriát alkotva húztak el a többiektől, és a gyorsaság mellett egyetlen apró hibát sem vétett a cseppet sem egyszerű Marina Bay pályán, pedig Vettel végig nyomás alatt tartotta.
Webber - Hungaroring
Nos igen, lehetett volna Monte Carlót választanom, hiszen pole-ból győzött Webber az egyik legnehezebb pályán, megingás nélkül. Én viszont inkább a hungaroringi versenyt választottam, amikor a Safety Car bejövetelekor riválisaival ellentétben kint maradt a pályán a szuperlágy gumikkal, hogy Alonso elé kerülhessen. Emlékszünk még a 98-as futamra ugyanitt, amikor Ross Brawn kérte Schumachertől kettőről három cserére átállva, hogy akkor most húsz kvalifikációs kört kellene menni. Webbernek ugyanez volt a feladata: egy érzékeny gumit nem legyilkolva hozzon húsz másodpercet húsz kör alatt Alonsón. Ritmust váltott és megcsinálta, de mire kiautózta a különbséget, a gumijai tényleg elfogytak. Mindeközben Vettel Alonso mögé került az áthajtásos büntetése miatt, de a német egyáltalán nem számított rá, hogy Webber átugorja majd őket. Amikor meglátta, hogy csapattársa a kerékcsere után is vezeti a versenyt, nem is értette a szituációt: “How the f**k is Mark in front now? How is that possible?” (Hevenyészett fordításban: “Hogy a f*****omba került Mark előre?! Hogy lehetséges ez?”) A videón hallható értetlenkedés azóta a netes folklór része lett, még póló is kapható a felirattal.
Vettel - Japán
Bár a Red Bull kocsijai úgy falták a suzukai kanyarokat, mint kacsa a nokedlit, Vettel és Webber nem maradt ellenfél nélkül, ott voltak egymásnak ők ketten. Vettel volt a jobb azon a hétvégén, akárcsak egy évvel korábban, de ezúttal egy váratlan helyzet bonyolította a forgatókönyvet, mégpedig az összezáruló McLaren harapófogó. A félresikerült taktikai húzással a kemény keverékkel kezdő Buttont csapata kint tartotta a többiek előtt, így a mögötte jövő két Red Bullt és az őt követő Alonsót kezdte utolérni Hamilton. Vettel nem pánikolt, nem ugrott Button nyakára - pedig a tempója megvolt hozzá, hogy próbálkozzon - hanem taktikusan visszavett a tempóból és spórolt a gumikkal és a benzinnel. Nemcsak türelmes volt, de közben vigyázott, nehogy előjöjjön az ilyen tempóváltások rákfenéje: ügyesen tartotta a megfelelő hőmérsékleti tartományokban a gumit és a fékeket is. Amikor Hamilton sebváltóhiba miatt lelassult, a McLaren kihozta Buttont kerékcserére - nem volt értelme tovább ott tartani - , és az immár szabad pályán Vettel újra tempót váltott és felgyorsulva magabiztosan gyűjtötte be a győzelmet.
Hamilton - Belgium
Lewis közismerten rajong az F1 legendákkal zsúfolt történelméért, ha kell youtube videón nézi a klasszikus megmozdulásokat, így érthető, ha a szokásosnál is nagyobb a motivációja, amikor olyan helyeken jár a cirkusz, mint a legendás Spa Franchorchamps. 2008-ban már félig megnyerte ezt a versenyt, hogy aztán papíron elveszítse. Most itt volt az újabb alkalom és ezúttal szinte mindent tökéletesen oldott meg. A tipikusan spai változékony időjárásra mesterien reagált - egyetlen kivétellel, amikor slickekkel az élről a sóderágyba csúszott, de onnan némi szerencsével kievickélt és még mindig az első helyen volt. Egy gyors kerékcsere után folytatta is a menetelést, amit Webber felzárkózása sem ingatott meg.
Utolsó kommentek